مقامات صهیونیست در واشنگتن؛ تحرکاتی علیه دیپلماسی در وین

در حالیکه غربی ها پس از ارائه دو متن پیشنهادی تهران در مذاکرات وین با گروه ۱+۴ به پایتخت های خود برای مشورت و دستور العمل مذاکراتی بازگشته اند، نگرانی رژیم صهیونیستی از تداوم این مذاکرات بیشتر و بیشتر می شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، علاوه بر از سرگیری مذاکرات، پیشرفت های هسته ای ایران نیز بر مقامات رژیم صهیونیستی در حالیکه خود دارای زرادخانه هسته ای در منطقه هستند، چنان گران آمده است که آن را باج خواهی هسته ای تعبیر می کنند و از آمریکا آشکارا می خواهند که در این مذاکرات به ایران امتیاز ندهد؛ اصلی که با توجه به نقض برجام از سوی واشنگتن و نیز هر مذاکره ای، لازمه به ثمر رسیدن آن است.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که از دیپلماسی ایران و پیشرفت مذاکرات وین بیمناک است، می گوید نباید به دادن امتیازات بیشتر به ایران ادامه دهیم.

"بنی گانتز" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که قرار است همچون "دیوید بارنئا" رئیس سازمان جاسوسی این رژیم در فاصله برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۴ به واشنگتن سفر کند، با تحریک مقامات آمریکایی گفته است که مطمئنم آمریکا به وعده خود مبنی بر عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای متعهد است.

گانتز منافع و ارزش های مشترک ایالات متحده و اسرائیل را یادآور می شود و می گوید که همکاری های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی در حال تعمیق است.

البته تحرکات رژیم صهونیستی همزمان با آغاز مذاکرات وین در هشتم آذرماه (۲۹ نوامبر)  شدت یافت، بگونه ای که تارنمای آمریکایی- اسرائیلی  آکسیوس در گزارشی به نقل از دو منبع آمریکایی مدعی شد که اسرائیل طی دو هفته گذشته اطلاعاتی را با آمریکا و چند متحد اروپایی به اشتراک گذاشته که نشان می دهد ایران در حال انجام گام های فنی برای آماده سازی غنی سازی اورانیوم با خلوص ۹۰ درصد است.

تارنمای آکسیوس مدعی شد غنی سازی ۹۰ درصدی، ایران را بیش از هر زمان دیگری به آستانه هسته ای شدن نزدیک می کند.

 این تارنما در عین حال خود اذعان کرد که غنی سازی به تنهایی باعث تولید بمب تولید نمی شود. برآوردها در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا ایران به  فناوری های لازم تسلط یابد متفاوت است.

این پایگاه خبری آمریکایی – اسرائیلی سپس به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل زمان بندی  را یک تا دو سال مدعی شد.

در این گزارش ادعا شده است که به گفته یکی از منابع آمریکایی، اطلاعاتی که اسرائیل با دولت بایدن به اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد که گام‌های مقدماتی ایران به تهران این امکان را می‌دهد که در عرض چند هفته  غنی‌سازی ۹۰ درصدی را آغاز کند.

این منبع افزود که تحلیلگران اطلاعاتی اسرائیل ارزیابی می کنند که ایران می تواند به زودی این گام چشمگیر را در تلاش برای به دست آوردن اهرم فشار در مذاکرات وین بردارد.

این در حالی است که رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با شبکه فرانس ۲۴  در خصوص این ادعا گفت: در حال حااضر غنی‌سازی ٩٠ درصدی در ایران وجود ندارد.

گروسی با بیان اینکه برجام حد نصاب ۳.۶۷ درصد را برای غنی‌سازی تعیین کرده بود، اما الان غنی‌سازی ۶۰ درصدی انجام می‌شود، افزود: ایران در فردو غنی‌سازی ٢٠ درصدی را انجام می‌دهد و در حال افزایش آن است.
با وجود حمایت اسرائیل از خروج ترامپ در سال ۲۰۱۸، شخصیت های برجسته در آن اکنون بر اشتباه بودن این اقدام  اذعان می کنند.

 ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از مقام‌های صهیونیستی به خاطر تهدیدات توخالی و قلدرمآبانه علیه ایران انتقاد کرده است.

 این مقام صهیونیستی در عین حال از سرمداران فعلی این رژیم خواست که هماهنگی با واشنگتن را تقویت کنند.

باراک در مقاله‌ای که در مجله "یدیعوت آحارانوت" منتشر کرده، گفته است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی عامدانه با دولت باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۵ درگیر شده است.

وی ادعا کرد: نتانیاهو با این اقدام خود فرصت طلایی را برای افزایش قدرت رژیم صهیونیستی و تجهیز آن به ابزاری که تل آویو را قادر می‌ساخت به صورت مستقل علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند، به هدر داده است.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تحریک و تشویق نتانیاهو از دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ را به "اقدامی هوس انگیز" از سوی نتانیاهو تعبیر کرد و مدعی شد که این اقدام به ایران اجازه داد تا به سوی کشوری در آستانه هسته‌ای شدن پیش رود.

به گزارش آکسیوس، انتظار می رود در روزهای آینده بنی گانتز  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرده و در دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و سایر مقامات ارشد آمریکایی در مورد ایران گفت و گو کند.

در همین حال، رسانه های صهیونیستی از سفر رئیس سازمان جاسوسی این رژیم نیز به منظور رایزنی و در میان گذاشتن اطلاعات تازه در باره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران با مقام های آمریکایی به این کشور خبر داده اند.

روزنامه "هاآرتص" نوشت که "دیوید بارنئا" رئیس موساد به واشنگتن سفر می کند و هدف از این سفر تشویق مقام های کاخ سفید به افزایش تحریم ها علیه ایران است.

این نشریه صهیونیستی سفر بارنئا را بسیار مهم اعلام کرده و ادامه داده است که رئیس موساد اطلاعات تازه ای از برنامه هسته ای ایران در اختیار کاخ سفید قرار خواهد داد.

این منابع نوشته اند که رئیس موساد همچنین از مقام های آمریکایی خواهد خواست تا به دنبال توافق موقت با ایران نروند و در مقابل تحریم ها را تشدید کنند.

تارنمای روزنامه "یدیعوت آحارنوت" نیز نوشت که رئیس موساد در واشنگتن به آمریکایی ها خواهد گفت که در صورت دستیبابی به توافق با ایران، اسرائیل به کوشش های خود برای متوقف کردن برنامه های هسته ای تهران ادامه خواهد داد.
شبکه ای بی سی آمریکا نیز در گزارشی نوشت: اسرائیل ایران را بزرگ ترین دشمن خود می داند و به شدت با توافق هسته ای ۲۰۱۵ مخالفت کرده است.

این رژیم می‌گوید که خواهان یک توافق بهبود یافته است که محدودیت‌های سخت‌تری را بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کند و به برنامه موشکی ایران و حمایت از نیروهای نیابتی در امتداد مرزهای رژیم اشغالگر قدس  بپردازد.

تل آویو همچنین می گوید که مذاکرات باید با یک تهدید همراه باشد تا اطمینان حاصل شود که ایران به طور نامحدود تاخیر ایجاد نکند.
نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهونیستی گفته است از هر کشوری که در وین با ایران مذاکره می‌کند می‌خواهم که موضع سختی اتخاذ کند و به ایران بگوید که  نمی‌تواند غنی‌سازی اورانیوم و مذاکره را همزمان انجام دهد.

این مقام صهیونیستی به صراحت اعتراف کرده است که  اسرائیل از فاصله زمانی بین دور مذاکرات برای متقاعد کردن آمریکایی‌ها جهت استفاده از ابزار متفاوت علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌کند.

"اسحاق هرتزوگ" رئیس جمهوری رژیم اسرائیل  روز یکشنبه هنگام استقبال از "توماس نایدز" سفیر جدید آمریکا در اسرائیل مدعی شده است  اگر جامعه بین‌الملل در این مورد موضع قاطعانه ای اتخاذ نکند، اسرائیل این کار را خواهد کرد.

حالا قرار است دیوید بارنیا رئیس سرویس اطلاعاتی موساد که از روز یکشنبه به واشنگتن سفر کرده  و بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهونیستی نیز اواخر این هفته به واشنگتن سفر خواهد کرد، تمام تقلای خود را علیه به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و جلوگیری از نزدیک تر شدن دیدگاههای ایران و آمریکا بکار گیرند.

باید دید آیا دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنان که بارها مدعی شده به رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران و بازگشت آمریکا به برجام  در عمل پایبند است یا اینکه تحت تاثیر سناریو پردازی های دروغین صهیونیست ها و بلوف های آنان و فشار جمهوریخواهان همسو با رژیم صهیونیستی از رویکرد اعلامی خود فاصله خواهد گرفت؟

 

ارسال نظر