روسیه محموله‌ دیگری از اس ۴۰۰ به ترکیه می‌فرستد

سخنگوی کرملین گفت، روسیه قصد دارد یک محموله دیگر از سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ را به ترکیه ارسال کند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه شبکه تلویزیون یونان (ANT۱) در پاسخ به اینکه آیا مسکو قصد دارد سامانه اس-۴۰۰ دیگری در اختیار ترکیه قرار دهد، گفت: ما درک خاصی از شرکای ترکیه‌ای خود داریم و امیدواریم. بله، امیدواریم.  

پسکوف در پاسخ به اینکه منافع خاص کشورش از ارائه این سامانه‌ها به ترکیه با وجود نگرانی‌های آمریکا چیست، گفت: همه ما می‌دانیم که ایالات متحده دوست دارد این بازی تحریم را انجام دهد، گرچه می‌دانیم که آنها هرگز به اهداف خود نرسیده‌اند. آنها هرگز نتوانسته‌اند کاری کنند که حتی یک کشور دیدگاه خود را تغییر دهد. اما سیاست ما این است که برای همکاری با کشورهای مختلف به ویژه شرکایمان باز باشیم. این نوع همکاری بین روسیه و ترکیه نباید برای هیچ کشوری به خصوص یونان تهدید باشد، زیرا این سیستم تهاجمی نیست، بلکه ۱۰۰ درصد تدافعی است.

مصاحبه پسکوف با این شبکه تلویزیونی در آستانه ملاقات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان در سوچی منتشر شد. مصاحبه او که بخش‌هایی از آن شامگاه چهارشنبه منتشر شده، به طور کامل شامگاه جمعه پخش خواهد شد.

مسکو و آنکارا در سال ۲۰۱۷ قراردادی درباره سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه منعقد کردند و به این ترتیب، ترکیه اولین کشور عضو ناتو شد که چنین سامانه‌هایی را از روسیه خریداری کرد. این معامله خشم ناتو و ایالات متحده را در پی داشت و واشنگتن تمام تلاش خود را می‌کند تا ترکیه دست از سر سامانه‌های روسیه بردارد. با این حال ترکیه تسلیم فشار آمریکا نشده و اس-۴۰۰ها را نگه داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر