لاوروف : رویکرد متکبرانه غرب مانع حل مسائل جهانی می شود

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که رویکرد متکبرانه کشورهای غربی مانع حل و فصل مسائل جهانی می شود .

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، لاوروف گفت: واشنگتن و شرکای غربی آن، در وضعیت مختلف ائتلاف هایی را با تعداد اعضای محدود تشکیل می دهند و از طرف جامعه جهانی سخن می گویند.

وی افزود: تعدادی از کشورهای غربی و در راس آن آمریکا به امید واهی برای حفظ برتری شکننده خود تلاش می کنند تا اصول مورد نظر خود را جایگزین معیارهای بین المللی و منشور سازمان ملل کنند. 

 به گفته وزیر امور خارجه روسیه، این گونه رفتار خودپرستانه کشورهای غربی، هیچ کمکی به حل مسائل جهانی از جمله مبارزه با تروریسم بین المللی و تبهکاری فراملی ، تغییرات اقلیمی جهانی و کمبود آب شرب در سطح جهانی هیچ کمکی نمی کند. 

 آمریکا در سال‌های اخیر بارها ائتلاف هایی را برای منظورهای مختلف و در وهله اول با هدف تامین شرایط سلطه جهانی خود تشکیل داده است و برخی از این ائتلاف ها به واشنگتن در لشکرکشی های خونین ازجمله تهاجم و اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ کمک کردند.

آخرین دست از این نوع تلاش های آمریکا برگزاری نشست مجازی به اصطلاح دمکراسی است که دیروز شروع شده است و امروز نیز ادامه دارد. 

به گزارش رسانه ها، سران کشورها، فعالان حقوق بشر و تجار  از ۱۱۰ کشور و منطقه برای شرکت در این اجلاس مجازی دو روزه دعوت شده اند.

جمهوری اسلامی ایران، روسیه، مجارستان، چین، ترکیه، عربستان سعودی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، کره شمالی، ونزوئلا، نیکاراگوئه، سودان و اتیوپی و همچنین تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا در فهرست دعوت شدگان این اجلاس نیستند.

وزارت خارجه آمریکا درحالی این نشست را برگزار می کند که خود دموکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و درحمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

ارسال نظر