رهبر انقلاب: امروز وظیفه‌ حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است

رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه روایتی را از غوغای همدان پس از حادثه شهادت طلبه همدانی فرمودند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه روایتی را از غوغای همدان پس از حادثه شهادت طلبه همدانی اعلام کردند.

رهبر انقلاب فرمودند: امروز وظیفه‌ی حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست.

 ایشان اظهار داشتند: سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود.

 معظم له فرمودند: حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازه‌ی مطهر در تبریز و تهران و بقیه‌ی کشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع میشد.

حضرت‌آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت. 

ایشان فرمودند: وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند.

معظم له اظهار داشتند: حرفهای بدون معیار علمی گفته میشود، لکن روحانیت محترم است و علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام میشود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین میکند.

 

ارسال نظر