تسلط نیروهای یمنی بر ۲۰ پایگاه ارتش سعودی در نجران

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت نیروهای ارتش یمن و انصارالله طی ۳ روز اخیر بر ۲۰ پایگاه ارتش سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شدند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن و انصارالله روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که نیروهای یمنی در ۷۲ ساعت گذشته بر بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در محور نجران واقع در جنوب عربستان مسلط شدند.

وی گفت که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در «عملیاتی غافلگیرانه» از سه مسیر به پایگاه‌هایی  که پیش‌تر در کنترل شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی قرار داشت، حمله کرده بودند.

به گزاش المسیره، یحیی سریع افزود: با انجام این عملیات غافلگیرانه، عناصر مزدور دچار حالت هراس شدند و بیش از ۲۰۰ نفر از آنها کشته و یا زخمی و تعدادی دیگر نیز اسیر شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، «نیروهای ارتش یمن و انصارالله طی سه روز گذشته بیش از ۲۰ خودروی نظامی را در نجران منهدم و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفتند».

سرهنگ یحیی سریع تاکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی تلاش کردند «با انجام بیش از ۷۵ حمله هوایی از شبه‌نظامیان پشتیبایی کنند، اما تلاش‌های آنها با شکست مواجه شد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان نشست خبری اظهار داشت که «عملیات تهاجمی منحصر به فرد در رسانه‌های اطلاع‌رسانی منتشر خواهد شد».

نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن همزمان عملیات وسیعی را در منطقه «خب والشعف» در شرق استان الجوف(شمال) انجام داده‌ و با توپخانه مواضع ائتلاف متجاوز به یمن را هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز سه‌شنبه گفته بود که ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله موفق به پاکسازی کامل دو جبهه «الصفحه» و «الوجف» در منطقه خب‌و‌الشعف استان الجوف شدند

ارسال نظر