نماینده اصلاح طلب مجلس: درخواست‌های مردم برای عدم تصویب CFT ادامه دارد/ کارشناس بین الملل: اکثر کشورها تبادلاتشان را با ما قطع خواهند کرد

تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی با واکنش‌های مثبت و منفی مسئولان و کارشناسان مواجه شد.

به گزارش عاشورا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 15 مهر) پارلمان، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) را تصویب کردند.

در این رای‌گیری به صورت مخفی انجام شد، نمایندگان مجلس با 143 رای موافق، 120 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموعه 271 نماینده حاضر در جلسه به این لایحه رای مثبت دادند.

اما این رای مجلس با واکنش‌های مثبت و منفی مسئولان و کارشناسان همراه بود؛ برخی آن را جلوه درخشان دموکراسی خواندند و عده‌ای نیز از تصویب چنین طرحی در مجلس ابراز نگرانی کردند و هشدارهایی در این زمین به مسئولین دادند.

سید سجاد طباطبایی کارشناس مسائل بین الملل در صفحه شخصی خود در توییتر فردای اجرای FATF را اینگونه تشریح کرد: اگر تا دیروز برخی کشورها به علت ریسک"عدم وجود اطلاعات"،با اکراه وارد مبادله با ایران میشدند؛ فردای اجرای #FATF و با اولین امتناع کشورمان از ارائه اطلاعات مالی طبقه‌بندی(نظامی،صنعتی...)، اکثر کشورها به علت نافرمانی و های-ریسک"عدم ارائه اطلاعات"،تبادلاتشان را با ما قطع خواهند کرد!

 

 

 

 

حجت الله عبدالملکی کارشناس مسائل اقتصادی با انتشار تصویر زیر نوشت: بعد از برجام مجلس برایش عادت شده رای هایی بدهد که هیچ کس نفعش را نه که تضمین، بلکه تایید هم نمی کند!

 

 

 

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن این اقدام را جلوه درخشان دموکراسی خواند و نوشت: بعد از برجام مجلس برایش عادت شده رای هایی بدهد که هیچ کس نفعش را نه که تضمین، بلکه تایید هم نمی کند!

 

 

 

مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی هم پس از تصویب CFT توییتی کنایه‌آمیز منتشر کرد؛ او در صفحه شخصی خود نوشت: این هم برای خود نکته ای است: کلا آقایان علی الظاهر مسئول رفع نگرانی ها و بهانه های #امریکا هستند نه حل مشکلات ملت ایران!

 

 

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس هم ساعاتی پس از تصویب CFT در مجلس با انتشار تصویر زیر نوشت: الان ساعت 15 و 40 دقیقه است. هنوز پیام ممانعت از تصویب FATF می آید!

 

درحالی که توییت محمود صادقی از حاکی از درخواست گسترده مردم از نمایندگان برای عدم پذیرش CFT بود؛ فاطمه سعیدی یکی دیگر از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم نوشت: #مجلسوظیفه ملی و قانونی خود را انجام داد. مردم بدانید #نمایندگان شما تحت فشارهای شدید سیاسی و حتی امنیتی تنها برای حفظ منافع ملی به لایحه پیوستن به کنوانسیون #CFT رای مثبت دادند.

 

 

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس هم با انتشار فیلم زیر نوشت: در پیشگاه خدا و ملت ایران شرمنده نیستم.

 

ارسال نظر