نگرش عاشورایی رمز ماندگاری جمهوری اسلامی/ امروز چندین کشور ایران را مقتدای خود می‌دانند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگرش عاشورایی سبب شد که امروز چندین کشور جمهوری اسلامی را به عنوان مقتدا و برادر بزرگ‌تر خود می‌‌دانند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس از شهرقدس، محمد صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در همایش جوانان حسینی در مصلی شهرستان قدس اظهار داشت: ظاهر صحنه کربلا جنگ و نبرد بود و باطن آن نشان از مظلومیت حق در برابر جبلان باطل و تقابل آن‌هاست که در امتداد یک نبرد قدیمی از ابتدای خلقت بوده است.

وی افزود: وجه دیگر آن درس‌آموزی از صحنه کربلا است تا انسان‌ها به وسیله آن تربیت شوند و عاشورا صحنه اتمام حجت برای جهانیان است؛ وجه دیگر آن این است که نقطه آغاز پایه‌گذاری یک فرهنگ و آئین بود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: کار امام حسین(ع) از ابتدای این مسیر ارشاد، ابلاغ و جداسازی خطوط حق و باطل است و اهمیت حفظ ارزش‌های بنیادین را ایشان متذکر می‌شوند و شاهد هستیم در دوره‌هایی مشهورات بر معروفات غلبه پیدا می‌کند و یکی از مصادیق مشهور سلبریتی است که وقتی در زندگی آن‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که خود آن‌ها هنوز راه را پیدا نکرده‌اند حال چگونه می‌خواهند مراد و مقتدای طرفداران خود باشد.

صفار هرندی گفت: پس از گذشتن زمان کمی از رحلت پیامبر(ص) بسیاری از سخنان پیغمبر مورد تحریف قرار گرفته بود و شورش امام حسین(ع) یک شورش و عملیات فرهنگی بود و اهمیت ماجرای عاشورا آن است که به واسطه یاد آن مقدمه و مبدا فاصله گرفتن اهل حق از باطل فراهم می‌شود و تکرار ماجرای عاشورا به واسطه دوری از فراموش آن است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی برای جذب مخاطب تحریفات و روضه‌های جدید را وارد کردند که شهید مطهری مفصل درباره تحریفات عاشورا سخن گفته است و تکرار همان واقعیات تلخ کربلا تاثیر‌گذار است تا بعدها نگویند که امام حسین(ع) برای سازش با یزید به صحنه کربلا رفته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: عاشورا صحنه یک اتفاق بزرگ فرهنگی است و مشعل این نگرش فرهنگی باید همواره روشن باشد و اگر این فرهنگ زنده نماند ممکن است بعدها مطالبی بیان شود که دیگر هیچ تطابقی با واقعیت نداشته باشد.

هرندی عنوان کرد: نهضت‌های حق طلبی و ضد استبدادی جهان اسلام غالبا برگرفته از این موضوعات است که نمونه برجسته آن را در زمان خود داشتیم و تاریخ بشر با انقلاب اسلامی دگرگون شد و این سخن و نظر صاحب نظران غربی است.

وی ادامه داد: دشمنان اهل بیت هر زمانی میدان پیدا کردند به جنگ اعتقادات شیعه آمدند پس اگر ماجرای عاشورا را در حد نبرد بدانیم و جزئیات پیرامونی را دائم تکرار نکنیم، آن را تحریف خواهند کرد و دیدیم که برای مذاکره با قدرت‌های دنیا به جای استدلال‌های منطقی گفتند که روز عاشورا امام حسین(ع) نیز مذاکره کرد.

هرندی گفت: این جملات بسیار خطرناک است تا آرمان‌ها و اعتقادات را تحریف کنند و دشمن برای گرفتن هر امتیاز و نقطه‌ای از کشور به مذاکره روی آورد. 

وی در خاتمه تصریح کرد: زمانی برخی دولتمردان ضعیف‌النفس در ابتدای انقلاب می‌خواستند اروند‌رود را به عراق و صدام واگذار کنند که امام(ره) در مقابل آن‌ها ایستاد و آن نگرش عاشورایی سبب شد که امروز چندین کشور جمهوری اسلامی را به عنوان مقتدا و برادر بزرگ‌تر خود می‌‌دانند.

 

ارسال نظر