حماسه بی‌سابقه دیار کریمان +تصاویر هوایی

سردار قهرمان در آغوش دیار کریمان/ شهر به بویِ قاسم، قیامت شد

سردار قهرمان در آغوش دیار کریمان/ شهر به بویِ قاسم، قیامت شد

هم‌زمان با تشییع پیکر پاک فرزند کرمان حاج قاسم سلیمانی جمعیتی میلیونی امروز به خیابان‌ آمدند، سیل خروشان دیار کریمان حماسه‌ای بی‌سابقه رقم زد تا به علت ازدحام جمعیت خاک‌سپاری به تعویق بیفتد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری مهر حاج قاسم‌هاست؛ اینجا هزاران نفر لباس شهادت بر تن کرده‌اند و آماده‌اند پای خود را جای پای سردار دل‌ها محکم کنند و فریاد انتقام سر می‌دهند.

سردار ما به رفیقان شهیدش در لشکر ۴۱ ثارالله پیوست، در استان کرمان شش هزار و ۵۴۴ نفر شهید شده‌اند، ۱۱۵ خانواده دو شهید و ۱۸ خانواده سه شهید در کرمان وجود دارند و تعدادی از خانواده‌های نیز چهار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند تمام این خانواده‌ها به عشق حاج قاسم سلیمانی فرزندانشان را به جبهه می‌فرستادند، حاج قاسم وقتی‌که در کرمان بود به بسیاری از این خانواده‌ها به‌خصوص پدر و مادرهای مسن و تنها سر می‌زد و مشکلاتشان را مورد رسیدگی قرار می‌داد، حالا بسیاری از این پدر و مادرهای شهید بار دیگر در کرمان داغدار شده‌اند.

این پایان کار نیست؛ اکنون شهادت به آرزوی بسیاری از حاج قاسم‌های شهر تبدیل‌شده است. بسیاری از این افراد در کودکی بارها داستان‌های واقعی رشادت‌های حاج قاسم را از بزرگ‌ترها شنیده‌اند و آرزویشان رسیدن به جایگاه حاج قاسم است.

شهر کرمان پدر معنوی خود را امروز تشییع می‌کند، اشک‌ها بر زمین می‌ریزد، دل‌ها می‌لرزد و حاج قاسم می‌رود. حاج قاسم در کنار هم‌رزمانش به خانه ابدی‌اش می‌رود اما اندیشه‌ای که سردار سلیمانی در ذهن تک‌تک فرزندان استان کرمان ایجاد کرده موجب شده از هم‌اکنون بسیاری از جوانان لباس رزم بر تن کنند و پرچم قرمز خون‌خواهی سردار را در دست بگیرند.

امروز از فرودگاه کرمان تا میدان آزادی از میدان آزادی تا میدان مشتاق و از آنجا تا بام کرمان که به گلزار شهدا ختم می‌شود مملو از کرمانی‌هاست. هزاران نفر از استان‌های مجاور به شهر کرمان آمده‌اند، تکایا، مساجد، مدارس و اقامتگاه‌های کرمان مملو از مهمانان سردار است و امروز مردم کرمان میزبانان کرامت حاج قاسم نیز هستند.


جزئیات مراسم تشییع در کرمان را در زیر به همراه فیلم و عکس می‌بینید.

 


۱۷:۱۰ پذیرایی از مهمانان حاج قاسم / عزاداری مردم در شهر ادامه دارد

امروز بیش از یک و نیم میلیون نفر در مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی شرکت کردند، حدود ۵۰۰ هزار نفر از شهرهای مختلف کشور وارد استان کرمان شده‌اند و هم اکنون در ۳۰۰ موکب موجود در استان کرمان در حال پذیرایی هستند.

در مناطق مختلف شهر کرمان نیز هم اکنون مراسم‌های عزاداری در حال برگزاری است. حسینه ثارالله کرمان، بیت الزهرا، میدان آزادی و میدان مشتاق، مصلای کرمان و گلزار شهدا مکان‌هایی هستند که مردم با حضور در این مکان‌ها عزاداری خود را ادامه می‌دهند.


۱۶:۳۳ اسامی و آدرس مدارس کرمان برای اسکان میهمانان سردار سلیمانی

امید سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: به دلیل حضور تعداد زیادی از عزاداران این سردار دلاور تمهیدات لازم برای اسکان آنها اندیشیده شده است. وی گفت: بر این اساس ۶۰۰ کلاس درس نواحی یک و دو آموزش و پرورش در شهر کرمان برای اسکان میهمانان سردار سلیمانی طی امشب اختصاص یافته است. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

 

ارسال نظر