تحقق «وعده صادق» سپاه پاسداران؛ طعم تلخ «انتقام سخت» برای واشنگتن

تحقق «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات انتقام جویانه علیه تروریست‌های آمریکایی، طعم تلخ گام اول «انتقام سخت» را به آن ها چشاند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری مهر: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق وعده‌ای که داده بود، بامداد امروز چهارشنبه پاسخ کوبنده ای به اقدام تروریستیِ آمریکایی‌ها در ترور «سردار سلیمانی» داد.

درهمین ارتباط، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق با شلیک ده‌ها فروند موشک پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین الاسد را درهم کوبیدند».

این عملیات موفقیت آمیز به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز مقدس یازهرا (س) انجام شد. طبق آخرین اخبار، به دنبال این عملیات موفقیت آمیز، ۸۰ نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و حدود ۲۰۰ تَن نیز زخمی شدند. این عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش‌های متعددی را در اقصی نقاط منطقه و جهان به دنبال داشت و رسانه‌های مختلف نیز به صورت گسترده به انعکاس آن پرداختند.

درهمین ارتباط، شبکه «المیادین» در همان ساعات اولیه حمله قدرتمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: «هلیکوپترهای آمریکایی در حال انتقال تلفات از پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق هستند». از سوی دیگر، بعد از عملیات انتقام جویانه نیروهای سپاه پاسداران ایران علیه ترور سردار قاسم سلیمانی کاربران شبکه‌های مجازی به انتشار گسترده اخبار در این خصوص پرداختند.

بدین ترتیب، هشتگ عین الاسد در توئیتر تبدیل به اولین ترندها در این شبکه مجازی شد. از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای اعلام کردند نیروهای مقاومت عراق در حالت آماده باش به سر می‌برند. این آماده باش نیروهای مقاومت عراق بعد از حملات تلافی جویانه نیروهای سپاه پاسداران علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق صورت گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از عملیات انتقام جویانه سپاه پاسداران علیه تروریست‌های آمریکایی در عراق، در مرزهای شمالی به حالت آماده باش درآمد. رژیم صهیونیستی از بیم عملیات‌های انتقام جویانه احتمالی دیگر به حالت آماده باش درآمده است و در هراس سنگین به سر می‌برد.

در هر صورت، در خصوص پیام‌های مختلف عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع تروریست‌های آمریکایی باید گفت که ازجمله مهمترین این پیام‌ها این بود که هیچ جنایتی از سوی واشنگتن علیه منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران در منطقه بی‌پاسخ نمی‌ماند. آمریکایی‌ها با این عملیات نظامی مستقیم سپاه پاسداران به خوبی دریافتند که تهدیدات تهران پشتوانه عملیاتی دارد و از همین روی، طعم تلخ «انتقام سخت» را چشیدند.

جمهوری اسلامی ایران با این عملیات که خواسته و مطالبه نه تنها ملت ایران بلکه تمامی ملت‌های مسلمان و آزاده بود، این پیام را به سردمداران تروریست ایالات متحده مخابره کرد که اقدامات خصمانه‌شان در منطقه خیلی زود گریبان‌گیر نظامیان و منافع‌شان در منطقه می‌شود. «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران درخصوص انتقام سخت درحالی محقق شد که اذناب و متحدان آمریکا یعنی فرانسه و انگلیس به تهران درباره عملیات نظامی علیه آمریکا هشدار داده بودند و از همین روی، باید گفت که عملیات صورت گرفته حاکی از برخورداری جمهوری اسلامی از بالاترین سطح شجاعت در مقابل مستکبران است.

بر اساس آنچه که گفته شد، عملیات مذکور موجب خواهد شد تا آمریکایی‌ها در اتخاذ سلسله سیاست‌های خارجی خود در عرصه منطقه‌ای به ویژه در آنچه که به منافع و مصالح تهران مربوط می‌شود، تجدیدنظر جدی کنند. کما اینکه، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در این خصوص می‌گوید: «سخنان ایرانی‌ها درباره تداوم پاسخ به تجاوزها از جمله مهمترین عوامل بازدارنده محسوب می شود». لذا عملیات سپاه پاسداران بدون شک جنبه بازدارنده بسیار زیادی در برابر اقدامات خصمانه آتی آمریکا خواهد داشت.

از سوی دیگر، این عملیات حامل پیامی نیز برای متحدان منطقه‌ای دولت تروریست ایالات متحده آمریکا بود. جمهوری اسلامی ایران این پیام را به متحدان آمریکا به ویژه شیخ‌نشینان عرب مخابره کرد که در صورت هرگونه همکاری با واشنگتن علیه منافع و مصالح تهران، آنها نیز از پاسخ و واکنش سخت جمهوری اسلامی در امان نخواهند بود. بدون شک با حمله انجام شده به پایگاه‌های تروریست‌های آمریکایی، مرتجعین عرب به خوبی این پیام را دریافت کرده اند.

کما اینکه در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روی مسأله مذکور به طور صریح تأکید شده است. در همین ارتباط، در بیانیه سپاه پاسداران آمده است: «به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدا اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت».

در این میان اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها قصد دارند برای حفظ و حراست از وجهه و آبروی ازدست رفته خود بر میزان تلفات بالای‌شان در عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرپوش بگذارد؛ اقدامی که آمریکایی‌ها پیشتر نیز سابقه انجام آن را داشته‌اند. درهمین ارتباط، خالد اسکیف» تحلیلگر عرب زبان و خبرنگار شبکه المیادین با انتشار یک پست توئیتری به فضاسازی‌های دروغین آمریکایی‌ها درقبال عملیات انتقام جویانه اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

وی در این خصوص گفت: آمریکا برای حفظ آبروی ازدست‌رفته‌اش عملیات ایران را کم‌ارزش جلوه می‌دهد. وی در توئیت خود همچنین نوشته است: آمریکا قصد دارد با این فضاسازی‌ها وانمود کند که همچنان قدرتی تسخیرناپذیر است و شکست نمی‌خورد. رویکرد آمریکا در مخفی نگاه داشتن تعداد تلفات خود در برابر حملات دیگران، پیشتر نیز مسبوق به سابقه بوده است.

در همین راستا، باید گفت که این اتفاق در حمله موشکی عراق ضد نظامیان آمریکایی در جریان جنگ اول خلیج فارس رخ افتاده بود و در آن زمان واشنگتن کشته شدن ۳۷ نفر از نظامیان خود در حملات موشکی مستقیم عراقی‌ها در منطقه «عنابر النوم» را تکذیب کرده بود، اما گذشت زمان دروغ بودن ادعاهای آمریکایی‌ها را فاش کرد.

آمریکایی‌ها خود نیک می‌دانند که علاوه بر تلفات انسانی سنگین در جریان عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، متحمل خسارت‌های مادی فراوانی نیز شده اند چرا که بسیاری از تجهیزات نظامی و پهپادهای آمریکایی مستقر در عین الاسد در حملات جمهوری اسلامی ایران منهدم شدند. نکته قابل تأمل آن است که اتفاق مذکور درست در پایگاهی افتاد که بزرگترین و مجهزترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق بوده و پیشتر ترامپ وعده اختصاص ۳ میلیارد دلار برای توسعه آن را داده بود.

علاوه بر تمامی آنچه که گفته شد، ماحصل آنچه که توسط جمهوری اسلامی ایران رخ داد قدرت‌نمایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک سوی و ضعف نظامی مفرط رژیم تروریست آمریکا علیرغم تبلیغات رسانه‌ای را از سوی دیگر به منصه ظهور رساند. آمریکایی‌ها علیرغم اینکه خود می‌دانستند انتقام سخت جمهوری اسلامی در راه است و تمامی پایگاه‌های خود در سراسر منطقه را به حالت آماده باش درآورده بودند، حتی نتوانستند یک موشک شلیک شده را رهگیری کنند تا رسوایی بزرگی برایشان به ثبت برسد.

درهمین ارتباط، «الیاس فرحات» یک کارشناس نظامی لبنانی با اشاره به حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های آمریکایی تاکید کرد که رادارهای آمریکایی امکان دفع عملیات تهاجمی را ندارند. وی تصریح کرد که رادار آمریکا در پایگاه عین الاسد عراق که بامداد امروز هدف عملیات انتقام سخت ایران به ترور سردار شهید سلیمانی قرار گرفت فقط امکان شناسایی دارد اما برای دفع عملیات تهاجمی مناسب نیست.

اما جان کلام آنکه، آنچه بر سَر آمریکایی‌ها و تروریست‌های مستقرشان در «عین الاسد» نازل شد تنها گام نخست انتقام سخت از رژیم سفاک واشنگتن محسوب می‌شود و بی‌شک گام‌های آتی کوبنده‌تر خواهد بود به گونه‌ای که به مطالبه تمامی ملت‌های منطقه مبنی بر خروج افقی نظامیان تروریست‌های آمریکایی از نقاط مختلف را جامه عمل خواهد پوشاند.

ناگفته پیداست که تقاص خون پاک و مطهر سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی با به هلاکت رسیدن شماری از نظامیان تروریست‌های آمریکایی بازپس گرفته نخواهد شد چراکه اساس آمریکایی‌ها شخصیتی هم‌وزن شهید قاسم سلیمانی ندارند و از همین روی، تاوان اصلی خون به ناحق ریخته شده شهید سلیمانی، برچیده شدن بساط ظلم و فساد آمریکایی‌های تروریست از سراسر منطقه است.

 

ارسال نظر