رشد دین اسلام در قلمرو کره جنوبی

کشور کره جنوبی این روزها شاهد رشد تعداد مسلمانان است، به طوری که این تعداد به مرز ۶۰ هزار نفر رسیده است و رستوران های حلال نیز در حال افزایش است

به گزارش «عاشورا»، اتحادیه مسلمانان کره جنوبی در سئول گزارش داد: تعداد مسلمانان کره جنوبی درحال حاضر نزدیک به 60 هزار نفر رسیده است. این تعداد در طول پنج سال اخیر نزدیک به پنج هزار نفر افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: مسلمانان اصلی در کره جنوبی کسانی هستند که در طول اقامت در کشورهای خاورمیانه به دین اسلام گرویدند. این افراد هنگامی که در پروژه های ساخت و ساز از سال 1970 تا 1980 در کشورهای خاورمیانه فعالیت می کردند، تحت تاثیر رفتار مسلمانان قرار گرفتند و مسلمان شدند. سپس این افراد دین اسلام را گسترش دادند تا تعداد مسلمانان به طور مستمر افزایش یابد.

«جونگ» تازه مسلمان کره ای 30 ساله درباره چگونگی گرویدنش به اسلام، می گوید: پس از آشنایی با دوستان مسلمانش در دانشگاه به دین اسلام گرویده است. اما متاسفانه هنوز محجبه نشده است. باوجود اینکه می داند حجاب براساس شریعت اسلام برای زنان واجب است.

جونگ درباره نگرانی اش نسبت به داشتن حجاب، گفت: نگران است که به خاطر حجاب مورد تبعیض و رفتار نژادپرستانه قرار بگیرد.

«چوی» یکی دیگر از تازه مسلمانان کره ای می گوید: دین اسلام را هنگام کار با مسلمانان در محل کارش شناخته است.

چوی می گوید همکاران مسلمانش متعهدانه نماز پنجگانه خود را هر روز ادا می کردند و بدون حضور در نشست هایی که نوشیدنی های الکلی خورده می شد، به منازل شان بازمی گشتند. این رفتار مسلمانان وی را تحت تاثیر قرار داد.

این تازه مسلمان کره ای می گوید: این رفتارها آغازی برای مطالعه اش درباره دین اسلام شد. با مطالعه بیشتر متوجه شد که بین اسلام و مسیحیت تشابه بسیار وجود دارد.

چوی ادامه می دهد: برای گرویدن به دین اسلام با مخالفت پدر و مادرش که مسیحی کاتولیک بودند، روبه رو شد. آنها دین اسلام را دین عجیب و دین منحرف توصیف کردند و از وی خواستند که حجابش را بردارد. اما هنگامی که دیدند فرزندشان پس از مسلمان شدن زندگی طبیعی خود را دارد. وی را برای تهیه غذای حلال کمک کردند.

چوی که به عنوان مترجم فعالیت می کند، معتقد است که به عنوان یک دختر مسلمان برای زندگی در کره جنوبی مشکلی وجود ندارد، به جز اینکه به دست آوردن غذای حلال در این کشور به آسانی ممکن نیست.

برهمین اساس، با افزایش تعداد مسلمانان در کره جنوبی، انجمن های اسلامی در برخی از دانشگاه های کره فعالیت خود را بیشتر کردند و رستوران های حلال نیز در این کشور افزایش یافتند

 

ارسال نظر