ولایتى ها یا اسلام برائتى با شعار صیانت از مرزهاى اعتقادى شیعه وجه تقریب را نپذیرفتند و با برگزارى آئین هاى به اسم «عید الزهراء و یا «غدیر ثانى» در صدد موضع گیرى سیاسى برابر انقلاب و نظام اسلامى هستند !

دستهاى اندک که با عنوان «ولایتى ها»، یا «اسلام برائتى» با شعار صیانت از مرزهاى اعتقادى شیعه وجه تقریب را نپذیرفتند و با برگزارى آئین هاى به اسم «عید الزهراء و یا «غدیر ثانى» و با نامگذارى هفته وحدت و تبدیل آن به اسم هفته نکبت در صدد موضع گیرى سیاسى برابر انقلاب و نظام اسلامى هستند

به گزارش عاشورا به نقل از شیعه نیوز، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه با تبیین ذات تقریبى و وحدت گراى اسلام ناب محمدى (ص) گفت: امامین انقلاب همواره به طور نظرى و عملى، پیگیر تقریب و وحدت جهان اسلام بودند و تصریح داشتند: « ما با مسلمین اهل تسنن یکى هستیم؛ واحد هستیم که مسلمان و برادر هستیم. اگر کسى کلامى بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان ها بشود، بدانید که یا جاهل هستند یا از کسانى هستند که مى خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه از منظر امامین انقلاب قضیه شیعه و سنى اصلاً در کار نیست، ما همه با هم برادریم، گفت: امامین انقلاب در این موضوع، تنها به توصیه و فراخوان بسنده نکردند و به طراحى و تعیین راهبردهاى وحدت اسلامى نیز اهتمام داشته اند.

وی ادامه داد: نامگذارى هفته میلاد رسول اکرم (ص) به «هفته وحدت»، معرفى قرآن به عنوان محور اجتماع امت اسلامى، ابتکار روز جهانى قدس، تبیین حج ابراهیمى، معرفى جنبه وحدت آفرینى عید غدیر، نامگذارى روز آتش سوزى مسجد الاقصى به روز جهانى مسجد، هشدار در رابطه با دشمن واحد جهان اسلام، افشاء و مبارزه علیه جریانهاى تفرقه افکن در جهان اسلام نظیر جریان هاى تکفیرى، اهل سنت آمریکایى، تشیع انگلیسى، تأسیس مجمع جهانى تقریب مذاهب اسلامى، برگزارى کنفرانس هاى بین المللى وحدت که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزارشد، از مصادیق عملی تعیین راهبردهاى وحدت اسلامى از سوی امامین انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به آنچه جریان هاى وحدت ستیز عنوان نمود [ از جمله ولایتى ها و تشیع انگلیسى ] افزود: دستهاى اندک که با عنوان «ولایتى ها»، یا «اسلام برائتى» با شعار صیانت از مرزهاى اعتقادى شیعه وجه تقریب را نپذیرفتند و با برگزارى آئین هاى به اسم «عید الزهراء و یا «غدیر ثانى» و با نامگذارى هفته وحدت و تبدیل آن به اسم هفته نکبت در صدد موضع گیرى سیاسى برابر انقلاب و نظام اسلامى هستند.

وی تعیین هفته هاى به نام هفته برائت، توهین به برخى از همسران پیامبر صلى الله علیه و آله، همچنین، ابداع دهه هاى عزادارى در کنار دهه اول محرم، ترویج نوع موهن عزاداراى براى سیدالشهداء علیه السلام مثل قمه زنى، تیغزنى را هم از جمله این موضع گیرى سیاسى برشمرد و ادامه داد: اهانت به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنّت و دیگران، اثبات تشیّع نیست و خلاف سیره ى ائمّه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تبلیغات رسانه ای در این زمینه گفت: اینکه شما مى بینید رادیوها یا تلویزیون هایى در دنیاى اسلام به وجود مى آید که با عنوان شیعه، به بزرگان مورد اعتقاد بقیّه فِرق اسلامى بدگویى کنند، بودجه هاش بودجه خزانه دارى انگلیس است؛ این شیعه انگلیسى است.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه پیشینه رویکرد تقریبى انقلاب، به اندیشه هاى مرحوم آیت الله بروجردى باز مى گردد، گفت: هدف آیت الله بروجردى از تقریب و وحدت، نه ذوب کردن مذهبى در مذهبى دیگر، بلکه بیان مشترکات میان دو گروه اسلامى براى وحدت و همدلى امت اسلام به عنوان یکى از راه هاى قدرتمندى اسلام در مقابل دشمن مشترک مسلمین جهان بود.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: ایشان تا آخرین روزهاى حیات شان، با درک صحیح از موقعیت جهان اسلام، سعى مى کرد از عواملى که وحدت مسلمین را به خطر مى اندازد، جلوگیرى کند.

وی گفت: سرانجام تلاش هاى آیت الله بروجردی، منجر به فتواى شیخ شلتوت رئیس دانشگاه الأزهر و مفتى اعظم مصر مبنى بر رسمیت مذهب شیعه اثنى عشرى، جواز عمل به فقه آن همانند مذاهب اربعه و اختصاص کرسى تدریس براى مذهب تشیع به عنوان یکى از مذاهب بزرگ اسلامى شد.

 

ارسال نظر