اجرای هشتمین مرحله کمک‌های مؤمنانه ودجا در فارس/ مکتب سلیمانی امید را در جامعه جاری می‌کند

در آستانه فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، هشتمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه وزارت دفاع استان فارس برگزار شد

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع الکترونیک شیراز، در آستانه فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، هشتمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه وزارت دفاع استان فارس امروز در مجتمع صنایع الکترونیک شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نماینده، ارشد عقیدتی ـ سیاسی‌ وزارت دفاع استان فارس در  روند این مراسم گفت: استکبار جهانی به ظاهر یکی از اولیای الهی به نام شهید سلیمانی را از ما گرفت اما شهادت سردار دل‌ها، انقلاب و مکتبی به نام مکتب سلیمانی ایجاد کرد که در راستای مکتب مهدوی و تحقق جامعه مهدوی است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی دارای باور توحیدی است و این باور در حقیقت انجام واجبات و ترک محرمات است، افزود: مکتب سلیمانی دارای باور ولایی است که محو ولایت، اهل بیت(ع) شدن و ذوب شدن در ولایت فقیه است.

نماینده با تأکید بر اینکه مکتب سلیمانی امید و نشاط را در جامعه اسلامی و حتی جوامع غیراسلامی جاری و ساری می‌کند، گفت: در مکتب سلیمانی تنبلی، حسد و تنگ‌نظری راه ندارد و تمام افراد را با تمام سلایق قبول کرده و آن‌ها را برای خدمت به اسلام جذب و نگه‌داری می‌کند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی صنایع الکترونیک شیراز، مکتب حاج قاسم سلیمانی را مکتب مسئولیت‌پذیری توصیف کرد و گفت: اگر مسئولیت‌پذیری در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود، موجب تسریع امر ظهور حضرت ولیعصر(عج) خواهد شد.

وی با بیان اینکه مکتب سلیمانی، مکتب اندیشه و تعقل است، روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) یادآور شد و گفت: آن حضرت فرمودند تمام خیر با عقل به دست می‌آید و اگر کسی اهل اندیشه و عقل نباشد، دین ندارد. حاج قاسم سلیمانی اهل فکر و اندیشه در تمام مسائل نظامی، اجتماعی، سیاسی و غیره بود.

نماینده تأکید کرد: امروز همه ما باید پیرو مکتب سلیمانی که همان مکتب مهدوی و ولایت و اصل اسلام است، باشیم و به معنی واقعی کلمه از ولایت فقیه پشتیبانی کنیم.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی ودجا فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه کارکنان وزارت دفاع استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از سال گذشته و مشکلات به‌وجود آمده برای مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه، علی‌رغم تمام سختی‌ها و مشکلاتی که این ویروس منحوس با خود به همراه داشته است، صحنه‌های بسیار زیبایی توسط مردم در عرصه خدمت‌رسانی و کمک مؤمنانه رقم خورده است.

وی، رزمایش کمک مؤمنانه را زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی گویای وجود ارزش‌های انسانی در جامعه زنده بوده و باید ادامه داشته باشد.

نماینده اظهار کرد: در شرکت صنایع الکترونیک شیراز هم از ابتدای شیوع ویروس کرونا و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، موضوع یاری‌رسانی به نیازمندان در سطح شیراز پیگیری و طی ۸ مرحله، کمک‌های کارکنان این شرکت و خانواده‌های آنان جمع‌آوری و پس از شناسایی نیازمندان و با رعایت و حفظ کرامت انسانی در قالب بسته‌های معیشتی، اقلام ضروری زندگی، بسته‌های فرهنگی و کمک‌های نقدی توزیع شد.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی صنایع الکترونیک شیراز خاطرنشان کرد: به‌طور کلی در ۸ مرحله رزمایش، تعداد ۵۰۰ بسته کمک معیشتی شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، مواد شوینده، مواد ضدعفونی، حبوبات، رب گوجه، تن ماهی، ماکارانی، پنیر، شامپو و غیره به همراه کتاب خاطرات شهید قاسم سلیمانی، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند، ۳ دستگاه تبلت، ۶ دستگاه گاز ۵ شعله، ۶ دستگاه یخچال دو درب، ۵ دستگاه جاروبرقی، یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه دریل جهت کارآفرینی میان نیازمندان توزیع شد.

 

ارسال نظر