تولید کیت‌های تشخیص کرونا توسط خادمان امام رضا (ع)

مدیرعامل بنیاد بهره‌وری موقوفات رضوی گفت: گروه سلامت و درمان آستان قدس رضوی اقدامات گسترده‌ای در راستای تولید کیت‌های تشخیص کرونا آغاز کرده و بزودی شاهد اخبار خوشی در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی و مراقبت‌های ویژه درمانی کرونا خواهیم بود.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از  خبرگزاری فارس مالک رحمتی مدیرعامل بنیاد بهره‌وری موقوفات رضوی در جریان بازدید از بیمارستان رضوی گفت: گروه سلامت و درمان آستان قدس رضوی اقداماتی را در راستای تولید کیت‌های تشخیص کرونا آغاز و در این زمینه پیشرفت‌های بسیار خوبی کرده است و بزودی شاهد اخبار خوشی در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی و مراقبت‌های ویژه درمانی کرونا خواهیم بود و این کیت‌ها با قابلیت‌های بالا رونمایی می‌شود.

خدمات خاص درمانی خادمان امام رضا (ع) در بیمارستان رضوی

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان توسط خادمان امام رضا (ع) گفت: فعالیت‌های کادر درمان در بیمارستان رضوی با مدیریتی هوشمند صورت می‌پذیرد و کادر درمانی، خدمات ارزنده‌ای را در این مدت در توسعه کیفی و کمی خدمات داشته‌اند که قابل تقدیر است. برخی اقدامات بی‌سابقه در حوزه جراحی قلب کودکان تازه متولد شده در این مرکز انجام می‌شود که مایه مباهات مجموعه آستان قدس رضوی است و این مصداق بارز «ما می‌توانیم» است که این بیمارستان با داشتن پزشکان و پرستاران حاذق از خود بروز داده‌اند.

رحمتی ادامه داد: بیمارستان رضوی در نوع خود در بسیاری از موارد در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و این آرمان‌‌گرایی و حرکت به سمت قله‌های تعالی و پیشرفت نباید کند یا متوقف شود و به همین منظور، مدیرعامل این بیمارستان را به‌عنوان مدیر گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی منصوب کرده‌ایم تا با حفظ زنجیره ارزش این گروه و مؤسسات تابعه آن، مؤسسات فعال در این زمینه را بهره‌ور کرده و شاهد زنجیره ارزشی کارآمد و اثربخش در گروه سلامت و درمانی آستان قدس رضوی باشیم.

گزارش قابل توجهی از فعالیت‌های گروه سلامت و درمان به مردم عزیز ارائه می‌دهیم

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با نوید اینکه به زودی شاهد اخبار خوشی در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی و مراقبت‌های ویژه درمانی کرونا خواهیم بود، گفت: امیدوارم دراین گروه فعالیت‌ها را به حد استاندارد خود رسانده و بتوانیم در آینده نزدیک گزارش قابل توجهی از فعالیت‌های شاخص این گروه به مردم عزیز ارائه دهیم.

وی ضمن تقدیر از زحمات پزشکان و پرستاران گفت: حقیقتاً این ایده که سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شود بسیار هوشمندانه و دقیق بوده است چراکه وقتی به زندگی سرتاسر نور و ایثار آن حضرت می‌نگریم، به ویژگی‌های نابی دست می‌یابیم که ناشی از زمان‌شناسی، تصمیم و اقدام به موقع  آن حضرت بوده است.

رفتار‌های مدیریتی حضرت زینب (س) باید الگو باشد

رحمتی افزود: آن حضرت در زمان وقوع حوادث با منطقی درست و دقیق تشخیص می‌دهند که کنار برادر و امام زمان خود باشند که این تشخیص بسیار بهنگام و دقیق بوده است. در شرایط حساس قبل از حرکت و حین حرکت کاروان کربلا، شب و عصر عاشورا و نهایتا در طول دوران اسارت، آن حضرت هم‌چون پرستاری مهربان آگاه و هوشمند در کنار کاروان بودند و همه شرایط را کنترل می‌کردند تا دشمن فرصت ضربه زدن پیدا نکند و پیام قیام امام حسین (ع) به صحّت و سلامت به گوش جهانیان برسد.

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: سومین رفتار مدیریتی این بانوی فرهیخته اسلام در عصر عاشورا رقم می‌خورد؛ آن هم در زمانی که آن جنایت تاریخی به بدترین شکل رخ داده و در نهایت در مراسم یزید در شام نیز با بیان جمله «ما رأیت الا جمیلا» طوری بحران را مدیریت می‌کنند که تاریخ هم‌چنان در برابرش سر تعظیم فرود آورده است.

وی با بیان اینکه پرستاری ایشان در همان سطح قدم به قدم با هوشیاری هوشمندی و زمان‌شناسی و عمل بهنگام مقابل بسیاری از فتنه‌ها همراه بوده است، اذعان کرد: پرستاران عزیز در کشور ما نیز امروز اثبات کرده‌اند که حقیقتاً به حضرت زینب کبری (س) تأسی کرده و صحنه‌هایی از ایثار را به نمایش می‌گذارند و خستگی نمی‌شناسند و شبانه‌روزی با روحیه قوی، جهادی، با صبر و حوصله و مهربانی و دلسوزی در کنار بیماران هستند و جهاد می‌کنند و تاریخ این رشادت‌های خالصانه را فراموش نخواهد کرد. پرستاران این مرز و بوم در بحرانی‌ترین شرایط که بسیاری از مردم سردرگم بوده‌اند و از مدیریت امور به دلیل ترس از جان شانه خالی می‌کردند، در صحنه حضور داشته و خط مقدم جبهه سلامت را با صلابت و مقاومت تمام حفظ کرده‌اند و یک بار دیگر ایثار اجتماعی را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر