هالیوود یکپارچه علیه ترامپ!/ «کودتا» کلیدواژه مشترک

به دنبال حمله آشوبگران به ساختمان کنگره آمریکا بسیاری از اهالی رسانه، هالیوود و سیاسیون آمریکایی واکنش نشان داده و طرفداران ترامپ را بجای «حامی»، تروریست خطاب کرده و عملشان را کودتا عنوان کردند و در بیشتر پست های شبکه های اجتماعی این افراد هشتگ کودتا نیز به چشم می خورد.

به گزارش تیترعاشورا به نقل از خبرگزاری فارس ـ به دنبال حمله آشوبگران طرفدار ترامپ در روز چهارشنبه به ساختمان کنگره آمریکا بسیاری از اهالی رسانه، هالیوودی ها و سیاسیون سرشناس آمریکایی واکنش نشان دادند و بیشتر از آنکه طرفداران ترامپ را «حامی» بنامند، آنها را تروریست خطاب کرده و عملشان را کودتا عنوان کردند و در بیشتر پست های شبکه های اجتماعی این افراد هشتگ کودتا نیز به چشم می خورد.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، روز چهارشنبه، با اشاره به شورش و درگیری و تسخیر ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی، گفت: در این ساعت، دموکراسی ما تحت حمله بی سابقه ای قرار گرفته است. صحنه هرج و مرج در پایتخت آمریکا و ساختمان کنگره چهره آمریکای واقعی را منعکس نمی کند و ما را آنطور که باید، معرفی نمی کند. آنچه ما می بینیم تعداد کمی از افراط گرایان هستند که قانون شکنی می کنند. این اختلاف نظر نیست. این بی نظمی است. این هرج و مرج و آشوب طلبی است.

بایدن ادامه داد: من واقعاً شوکه و ناراحت هستم که ملت ما در چنین لحظه تاریکی به سر برده اند. آمریکا بسیار بهتر از آنچه امروز دیده ایم، است.

کامالا هریس معاون رئیس جمهور منتخب، نقطه نظرات بایدن را تکرار کرد. وی در توئیتر خود نوشت: من به جو بایدن رئیس جمهور منتخب پیوسته و خواهان پایان دادن به حمله به پایتخت و خدمتگذاران ملت هستیم و همانطور که وی گفت اجازه دهید کار دموکراسی پیش برود. 

باراک اوباما بیانیه ای طولانی را در توییتر خود منتشر کرد و در آن اظهار داشت که تاریخ خشونت امروز را لحظه ای از بی آبرویی و شرم بزرگ برای ملت ما به یاد می آورد. اما او همچنین یک پیام امید داد و نوشت: من از دیدن بسیاری از اعضای حزب رئیس جمهور که امروز با زبان زور صحبت می کنند دلم گرفته است.

جیم آکوستا، خبرنگار ارشد CNN در کاخ سفید، ترامپ را به عنوان بیننده اصلی تلویزیون خطاب قرار داد که نتوانست طرفداران خود را محکوم کند و به ساعتها هرج و مرج پایان دهد. ترامپ، که پیشتر طرفداران خود را تشویق کرده بود تا در میان مذاکرات و جلسه کنگره صدای خود را به گوش دیگران برسانند، در ابتدا با ارسال توییتر از مردم خواست مسالمت آمیز رفتار کنند و به قانون احترام بگذارند - پاسخی خاموش که به سرعت مورد انتقاد سیاستمداران، اعضای رسانه ها و چهره های هالیوود قرار گرفت.

بسیاری در هالیوود عدم پاسخ نظامی، خصوصاً در مقایسه با واکنش فدرال به اعتراضات موسوم به «جان سیاهات اهمیت دارم» در اوایل سال ۲۰۲۰ را محکوم کردند.

ترامپ تا بعد از ساعت ۴ عصر به وقت شرق آمریکا تازه پس از اعلام خبر اعزام شدن گارد ملی به کنگره توسط کارکنانش در پیامی ویدئویی به آشوبگران گفت: به خانه خود بروید.

فیس بوک و یوتیوب بعداً در میان اعتراض به ادعاهای دروغ ترامپ، فیلم را از پلتفرم های خود حذف کردند.

در آن زمان، هرج و مرج هنوز فروکش نکرده بود. جمعیت تقریباً یک ساعت بعد که تاریکی هوا آغاز شد، کمتر شدند. ساعت ۶ عصر دستور ممنوعیت رفت و آمد به وقت محلی توسط موریل باوزر، شهردار واشنگتن دی سی صادر شد.

در همین حال ، اندکی پس از سخنرانی ترامپ ، جورجیا اعلام شد که رسماً آبی رنگ شده و رافائل وارنوک و جون اوسوف در دور دوم مجلس سنا پیروز شدند و اکثریت را به دموکرات ها دادند.

حدود ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر، CNN گزارش داد که تعدادی گاز اشک آور شلیک شده و پلیس ضد شورش در حال ورود برای پراکنده کردن جمعیت باقیمانده است.

از اینجا بود که سیل اعتراضات و واکنش های چهرههای هالیوودی، رسانه ءای و سیاستمداران در شبکه ها و رسانه های اجتماعی سرازیر شد که در ادامه مهمترین آنها آمده است :

ساشا بارون کوهن

هی! «مارک زاکربرگ»، «جک»، «سوزان ووجیسکی»  و «ساندار پیچایی»(مدیران ارشد فیسبوک، توئیتر و گوگل) دونالد ترامپ حمله خشونت آمیز به دموکراسی آمریکا را تحریک کرد.

آیا این برای وارد عمل شدن شما کافی نیست؟!
وقت آن رسیده که یک بار برای همیشه دونالد ترامپ را از پلتفرم های خود حذف کنید!

 

جاش گَد

از طرف آمریکا، آقای جک و توئیتر! شما باید الان بر علیه او(ترامپ) یکی شوید. او نباید بیش از این رسانه اجتماعی را در اختیار داشته باشد. در خشونت ترامپ مشارکت نکنید. اونجا کسی هست که بخواهد مشترکا امضاء کند؟

 

سارا سیلورمن

همین الان این حساب کاربری دروغگوی دیوانه را خفه کنید!

 

بن استیلر

رئیس جمهور گفت: «ما شما را دوست داریم» برای گروهی که به پایتخت یورش بردند و وحشت ایجاد کردند. این کنایه از این است که این شخص توسط همان کنگره ای اینچنین قدرت گرفته که به راحتی می تواند شعارهایش را به خشونت واقعی تبدیل کند...

 

مایکل کیتون

در دهه ۷۰ که علیه جنگ تظاهرات می کردیم مرا تحت تعقیب قرار دادند و با گاز اشک آور مواجه شدم. کاری که پلیس امروز انجام نداد تکان دهنده بود. 

 

آوا دوورنی

ترامپ به تروریست هایش: من درد شما را می دانم. صدمه ات را می دانم. اما شما الان باید به خانه بروید ... ما شما را دوست داریم. شما بسیار خاص هستید.

 

جیم آکوستا

این کار مطرود است

 

جِی لو

رئیس جمهور منتخب جو بایدن: در این ساعت، دموکراسی ما مورد حمله بی سابقه قرار گرفته است.

من از این جمعیت می خواهم عقب نشینی کنند و اجازه دهند کار دموکراسی پیش رود.

 

شاندا ریمز

این!
 

و شما فکر می کنید، زانو گذاشتن(اشاره بر کشتن جورج فلوید با زانو گذاشتن و خفه کردن) خیلی زیاد است؟!

نه حامی، نه آشوبگر، واژه اینها فقط «تروریست» است!

 

سینتیا نیکسون

اصلاحیه: تروریست های خانگی

 

جان کرایر

اگر این تصویر در همه مبارزات دموکراتیک در سال ۲۰۲۲ استفاده نشود، من نمی دانم ما الان اینجا چه کار می کنیم.

 

جیم گافیگان

جمهوری خواهان نامردی برای شما به ارمغان آورده اند. اما ممکن است در همین مرحله مقدماتی با چالش روبرو شوم. من نمی توانم در باشگاه کشورم جایی داشته باشم. اما اگر شکست بخورم، در فاکس نیوز شغلی نخواهم یافت.

 

پاتون اوزوالت

آنا ماریا

شمای لعنتی منو دست انداختین؟
تابستان برای جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» گارد ملی را گسیل داشتید!

 

مارک روفالو

فقط این توئیت، «قانون بیست و پنجم»! (قانونی که رئیس جمهور را برکنار میکند) هشتگ تلاش برای کودتا

 

دیوید مندل

اگر آنها بتوانند معترضان را بیرون برانند، شاید بتوانند تا امشب تصدیق انتخابات را به پایان برسانند و سپس به استیضاح (رئیس جمهور) ادامه دهند...

 

دبلیو کامائو بل

نخیر! خیلی دیره دیگه! و شما اینو میدونید(خطاب به ترامپ) شما (آشوبگران) رو دعوت کردید. شما اونهارو تشویق و تحریک کردید. و شما برای همین تحت پیگرد قرار خواهید گرفت.(اینها را با اشاره به پست ترامپ که در ادامه آورده عنوان می کند)

 

جود اپتو

ایالت نیویورک باید دونالد ترامپ را به خاطر تمام جنایاتی که در صورتی که اگر ما مرتکب آنها می شدیم به زندان می افتادیم، باید تحت تعقیب قرار دهد. او تهدیدی است که نباید اجازه داشته باشد آزادانه زندگی کند و کشور ما را ویران کند.

 

ایلانا گلیزر

اینها آشوبگر نیستند. اینها تروریست هستند. اینها طرفدار ترامپ نیستند بلکه سفیدپوستان افراطی هستند.

 

استفن کینگ

تنها چیزی که می تواند این مسئله را متوقف کند این است که دونالد ترامپ انتخابات را واگذار کند.

 

دبرا مسینگ

درون پایتخت! ملحق شدن به تروریست ها و گرفتن عکس سلفی!

اینو نگاه!
در سناریویی دیگر اجساد سیاه پوستان بر روی زمین بود.

 

جورج تاکه ای

ترامپ کجاست؟ چرا او جلوی دوربین نمی آید و این کار را متوقف نمی کند؟

 

مایکل مور

گروه تروریستی ترامپ اکنون وارد اتاق سنا شده و آن را تصاحب کرده است. من در حال برقراری ارتباط با عضوی هستم که داخل آن است و پوشش می دهد. یک چیز واضح به نظر می رسد: این تصادفی نیست. بدون حضور پلیس برای جلوگیری از آن. کودتا در جریان است.

 

باراک اوباما

این بیانیه من درباره خشونت امروز در پایتخت است.

شب گذشته و پس از توییت های آشوب طلبانه ترامپ، توئیتر تمام فعالیت های ترامپ در این شبکه اجتماعی را به مدت 24 ساعت ممنوع کرد. توئیتر همچنین امکان بازنشر، ریپلای یا لایک کردن آخرین توئیت ترامپ را به دلیل خطر افزایش خشونت، از کار انداخت. اینستاگرام و فیس بوک نیز محدودیت هایی علیه وی اعمال کردند.

 

 

ارسال نظر