در انتخابات ریاست جمهوری از صندوق رای الکترونیکی استفاده نمی‌شود/ شوراها احتمالا الکترونیک می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در مورد طرح انتخابات ریاست جمهوری تا جایی که در جریان هستم ایرادهایی بر عدم تطبیق و صدق کلی در مجمع گرفته شده است.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری تسنیم , جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور در نسبت خبری امروز در پاسخ به سوال تسنیم دراین خصوص که آیا قانون انتخابات به خرداد 1400 می‌رسد یا خیر؟ اظهار داشت: در رابطه با دو طرحی که مجلس شورای اسلامی داشت تا این لحظه در خصوص انتخابات شوراها براساس آخرین جلسات نتیجه این بود که این طرح به این انتخابات نخواهد رسید و برای انتخابات شوراها براساس قانون گذشته عمل خواهیم کرد.

وی افزود: در مورد طرح انتخابات ریاست جمهوری تا جایی که در جریان هستم ایرادهایی بر عدم تطبیق و صدق کلی در مجمع گرفته شده است ایرادها به مجلس داده شده و مجلس باید برطرف کند و به شورای نگهبان بفرستد و به نظر می رسد این طرح هم به انتخابات نخواهد رسید.

عرف تاکید کرد: در آخرین جلسه ای که با شورای نگهبان داشتیم به این جمع بندی نرسیدیم که در انتخابات پیش رو از صندوق الکترونیک استفاده کنیم اما با هیئت مرکزی نظارت شوراها به توافق رسیده ایم و آنها به ما اعلام کردند که این آمادگی داریم که انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم نهایت این مسئله این است که به مانند دوره قبل در 134 شهر انتخابات الکترونیکی  برگزار شده بود  بازهم در این شهرها بصورت الکترونیکی برگزار شود یا اینکه به پیشنهاد وزارت کشور در کلان شهرها انتخابات الکترونیک داشته باشیم و از صندوق‌های الکترونیک استفاده کنیم .

انتهای پیام/

 

ارسال نظر