پیام دوستی مجلس سنای فرانسه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-فرانسه در مجلس سنای فرانسه با اشاره به مساله برجام و توافق هسته ای خاطرنشان کرد: مذاکره در این باره دشوار خواهد بود ولی کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه آن را دنبال کرده اند و برای حفظ این توافق تلاش داشته اند و آنچه الان باقی می ماند همان بازگرداندن توان و انسجام آن و همچنین تاثیرگذاری آن از بعد اقتصادی است که مردم ایران انتظار تحقق آن را دارند.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا : فیلیپ بونکارر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - فرانسه در مجلس سنا که از مهمانان ویژه در برنامه مجازی سفارت ایران در پاریس بود، در پیامی ویدئویی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: سنای فرانسه مفتخر است از طریق اینجانب، احساسات دوستی، احترام و همبستگی خود را تقدیم مردم ایران نماید. این احساس دوستی بخصوص بین دو کشور بزرگ ما یعنی ایران و فرانسه وجود داشته و احساس احترام، همان احترام به ارزش هایی است که کشور بزرگ شما و تاریخ غنی کشورتان، از آن بهره‌مند بوده است. همچنین احساس همبستگی خود را از طریق مبارزه با بیماری جهانی کووید 19 اعلام می کنیم و ضمنا امیدوارم مطلوب ترین راه حل ها در زمینه مقابله با این همه گیری برای  مردم ایران رقم بخورد.

وی تصریح کرد: همچنین مناسب می دانم به موضوع مهمی که امروزه مطرح است و همان بازگشت بدون تابو، به مذاکرات مربوط به توافق برجام است، اشاره داشته باشم. مذاکره در این باره دشوار خواهد بود ولی کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه آن را دنبال کرده اند  و برای حفظ این توافق تلاش داشته اند و آنچه الان باقی می ماند همان بازگرداندن توان و انسجام آن و همچنین تاثیرگذاری آن از بعد اقتصادی است که مردم ایران انتظار تحقق آنرا دارند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-فرانسه افزود: در اینجا مایلم با خانواده های ایرانی که قربانی بیماری همه گیری شده‌اند، ابراز همدردی و همبستگی نمایم. همچنین مایلم به شما بگویم که ما در سال 2021 شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود و مسلما این انتخابات مورد توجه ما است و هر زمان که همکاران ما در مجلس ایران این علاقمندی را داشته باشند، ما هم در خدمت آنان خواهیم بود تا فضای لازم برای روابط ویژه و مذاکره بین مجلس ایران و مجلس سنای فرانسه را بوجود بیاوریم. برای مثال این کار به صورت ویدئوکنفرانس یا هر شکل دیگری که همکاران ما در مجلس ایران درباره آن توافق داشته باشند و در عین احترام کامل و در همبستگی تمام و همانطور که گفتم در فضای دوستی، می تواند انجام شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر