در دیدار سفیر ایران و وزیر دارایی گرجستان؛

مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی در گرجستان بررسی شد

مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی در گرجستان بررسی شد

موضوع مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی در گرجستان در دیدار سفیر ایران و وزیر دارایی این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تیتر عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، «اکبر قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و «لاشا خوتسیشویلی» وزیر دارایی گرجستان درخصوص همکاری‌های گمرگی، کریدور خلیج فارس و دریای سیاه و مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی بحث و تبادل‌نظر کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش راهبردی عوامل انسانی در تقویت مراودات دو کشور در راستای منافع مشترک و گشایش‌های افق‌های جدید گفت: بدون توجه به استحکام بخشیدن فرآیندهای ثبات‌آفرین در حل مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانی در گرجستان و یافتن راهکارهای مناسب برای حل مشکلات تردد و اقامت آنان، پی‌جویی منافع کلان دو کشور، امری دشوار خواهد بود.

لاشاخوتسیشویلی نیز در این دیدار، با اشاره نقش کلیدی موقعیت ایران در منطقه و جایگاه مهم آن، بر مناسبات سازنده و رو به جلو تاکید کرد و خواهان پیشرفت همکاری‌های دو کشور در عرصه مواصلات، افزایش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و گمرگی شد. 

وی بر آمادگی تفلیس برای برداشتن گام‌های جدید برای پیشرفت مناسبات دو کشور تاکید کرد. 

وزیر دارایی گرجستان همچنین آمادگی خود برای پی‌جویی و یافتن راه‌حل کارآمد برای مشکلات سرمایه‌گذاران به خصوص در ارتباط با اقامت ایرانیان را مورد توجه قرار داد و مقرر داشت بسته‌ای جامع از سوی سفارت در اختیار وزارت مزبور قرار گیرد تا آن وزارت تدابیر لازم را برای برون‌رفت با تشریک مساعی ارگان‌های ذیربط، اتخاذ کند. 

ارسال نظر