در انتخابات ریاست جمهوری اصلاً رد صلاحیت نداریم/ نیازی به توسعه اختیارات رئیس جمهور نیست

سخنگوی شورای نگهبان گفت: برخی اوقات دوستان ناآگاه در داخل با دشمن در هجمه به شورای نگهبان، همراه شده‌اند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا، عباسعلی کدخدایی در سلسله نشست‌های تحلیلی گفتمانی "رَه بَر" با موضوع تحلیل بیانات رهبری در موضوع انتخابات و شورای نگهبان، اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که حراست از نظام اسلامی برعهده شورای نگهبان است و به همین خاطر باید اقتدار و حرمت این نهاد حفظ شود و وظیفه‌ای که برعهده این شوراست و نباید با هجمه‌ها، اقتدار و حرمت شورای نگهبان شکسته شود.

وی افزود: ما در شورای نگهبان همواره اعلام کرده‌ایم که انتخابات مجلس و یا حتی خبرگان رهبری، با انتخابات ریاست جمهوری تفاوت اساسی دارد.

کدخدایی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، فقط بحث احراز صلاحیت مطرح است یعنی کسانی که ثبت نام می‌کنند باید صلاحیت‌شان احراز شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری اصلاً رد صلاحیت نداریم و این مسئله را برای نامزدهای ریاست جمهوری هم تبیین کرده‌ایم، اما در انتخابات‌های مجلس و خبرگان رهبری، قانون اعلام می‌کند که رد صلاحیت و احراز صلاحیت داشته باشیم.

وی گفت: افرادی که احراز صلاحیت شده اند، توانمندی ها و برنامه های خودشان را به مردم بگویند؛ رهبر انقلاب حتی فرموده اند که سخنان فریبنده بیان نکنند و برنامه هایی که قابلیت اجرایی ندارد، به مردم وعده ندهند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: اختیارات رئیس جمهور بسیار موسع است و نیازی به توسعه اختیارات نیست.

وی تصریح کرد: حضور مردم پای صندوق های رای و مشارکت مردم، برای همه‌ی نظام‌های سیاسی مهم است و اینطور نیست که یک نظام سیاسی بگوید برای من مشارکت مهم نیست؛ برای نظام اسلامی هم مشارکت مهم است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصولا نظامی که حضرت امام(ره) شکل دادند، با اتکای به همین مردم بوده است و مردم نظام اسلامی را متعلق به خود دانسته و همیشه در صحنه بوده‌اند.

وی افزود: عده‌ای اگر برای عدم مشارکت تبلیغ کنند، رهبر انقلاب فرمودند که اینها دلسوز نیستند. اگر هر ناراحتی‌ از دستگاه‌های مختلف داریم، مردم را نباید از حضور پای صندوق رای ناامید کنیم بلکه باید مردم را به استفاده از حق تعیین سرنوشت تشویق کنیم؛ مهمترین سلاحی که ما در مقابل دشمن داریم، همین حضور مردم است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر دلسوز مردم و نظام هستیم، باید حتما مردم را به حضور پرشور پای صندوق های رای تشویق کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر