ربیعی: پیشرفت‌هایی در گفت و گو با عربستان به دست‌ آمده است

سخنگوی دولت گفت: در گفت و گوهایی که تاکنون بین ایران و عربستان انجام شده، مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم به دست آمده است و این گفت و گوها را تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها ادامه خواهیم داد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات ایران و عربستان متوقف شده است یا نه و ارزیابی از مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات میان جمهوری اسلامی  ایران و دولت عربستان سعودی با این اعتقاد راسخ ما در اولویت دادن به همسایگان و ضرورت همزیستی مسالمت آمیز برای صلح و امنیت منطقه، آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که گفت و و به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته ای برای حل و فصل اختلافات احتمالی میان آنهاست.

وی ادامه داد: در گفت و گوهایی که تا کنون بین دو طرف انجام شده مسائل میان دو کشور از موضعی دوستانه و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت‌هایی هم به دست آمده است. درک می‌کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی هایی داشته باشد که حل آنها به زمان مناسب نیاز دارد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ما این گفت و گوها و ادامه آن را تا به حداقل رساندن اختلاف نظرها ادامه خواهیم داد و  مثبت ارزیابی می‌کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل، تامین منافع و رفع نگرانی های دو طرف، این گفت و گو را با جدیت ادامه بدهیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست مشخص تحت عنوان سیاست همسایگی و منطقه‌گرایی است. بهترین راه

ارسال نظر