دولت برای ثبات قیمت نان نباید دست در جیب نانوایان کند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری کنونی نان با هیچ حساب و کتابی سازگار نیست، دولت در بحث نان می‌خواهد مردم را راضی نگه دارد، اما این کار به قیمت برداشت از جیب نانوا است.

به گزارش عاشورا، احمد امیرآبادی عصر پنجشنبه در همایش روز ملی نان در تالار مرکزی قم با اشاره به مشکلات نانوایان اظهار کرد: به عنوان نماینده مجلس پاسخ قانع کننده‌ای در قبال این مشکلات ندارم، مجلس حق تصویب قانونی را ندارد که بار مالی برای دولت داشته باشد.

وی ادامه داد: قیمت گذاری کنونی نان با هیچ حساب و کتابی سازگار نیست، دولت در بحث نان می‌خواهد مردم را راضی نگه دارد، اما این کار به قیمت برداشت از جیب نانوا است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: چیزی که یک فرد بازنشسته از صندوق بازنشستگی می‌گیرد، حقوق نیست، بلکه سهم و اندوخته او است، اینکه صندوق‌های بازنشستگی به صورت سیاسی و بد اداره می‌شود، ربطی به بازنشستگان ندارد.

امیرآبادی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را طرفدار دولت دانست و تصریح کرد: همه باید به دولت کمک کنیم، اما نباید این حمایت به گونه‌ای باشد که به مردم ضربه بخورد.

وی ادامه داد: دولت از چند سال پیش تاکنون اجازه افزایش قیمت نان را نداده است، در حالی که هزینه کارگر، آب و گاز و برق بالا رفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت برق و گاز برای واحدهای نانوایی در بودجه سال آینده هستیم تا فشار کمتری به نانوایان وارد شود.

امیرآبادی بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را 60 هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: دولت‌ها در دوره‌های مختلف به صندوق تأمین اجتماعی دست درازی کردند در حالی که اموال سازمان تأمین اجتماعی اموال کارگران کشور است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نان در حوزه اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست، اگر دولت به دنبال ثبات قیمت نان است، باید هزینه‌های آن را پرداخت کند، نه اینکه به دنبال برداشت از جیب نانوایان باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید نظارت مجلس بر عملکرد دولت بالا برود، دولت مدعی است که بابت افزایش قیمت حامل‌های انرژی در قالب طرح هدفمندی یارانه، درآمد اضافه‌ای ندارد که این مسأله را در مجلس قبول نداریم.

ارسال نظر