نماینده مجلس: باغگلی ذهن جوان و خلاقی دارد

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، جوان، فعال، خلاق و با برنامه‌ است و می‌تواند در آموزش و پرورش موفق باشد و به همبن دلیل نظر من نسبت به وی مثبت است.

 به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با برشمردن صفاتی چون جوان، فعال، خلاق و با برنامه‌ برای گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش،  گفت: جوانی امتیازی است که وی دارد و همین موضوع می تواند به پویایی و تحرک وزارت آموزش و پرورش کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: باغگلی مدیریت مجتمع فرهنگیان مشهد یعنی ۱۷ مدرسه غیرانتفاعی هیات امنایی که به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط بوده و تقریباً نیمه‌دولتی هستند را برعهده داشته که رییس جمهوری عملکرد وی را دیده است. روحیه جوانی و برنامه‌هایی که باغگلی ارائه کرده، موجب انتخاب وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش شده است.

آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار معلم کم دارد

فلاحی درباره چالش‌های پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اکنون این وزارتخانه با چالش‌هایی همچون نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان و تامین ۲۲۰ هزار معلم و ۵۰ هزار نیروی اداری مواجه است.

برای آموزش حضوری باید همه را واکسینه کنیم

فلاحی بازگشایی مدارس را از دیگر چالش های وزارت آموزش و پرورش خواند و گفت: در حال حاضر بحث بازگشایی مدارس و آموزش حضوری یا مجازی مطرح است و نمی‌توانیم آموزش را همواره مجازی نگه داریم. آموزش به شرطی باید حضوری شود والبته این امر منوط به این است که همه را واکسینه کنیم.

وی شرایط کنونی را غیرعادی توصیف کرد و افزود: در شرایط عادی یک نوع مدیریت جواب می‌دهد و در شرایط غیرعادی تلاش ها برای مدیریت باید مضاعف شود اینها چالش‌های پیش‌روی وزیر جدید است.

نماینده مردم همدان در مجلس اظهار کرد: در بحث معیشت فرهنگیان مشکلات همیشه بوده اما می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: در دولت قبل دوبار به وزارتخانه گفتیم اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را بیاورند تا اصلاح کنیم که نیاوردند. اگر اساسنامه اصلاح می‌شد فرهنگیان بعد از زمان اشتغال هم می‌توانستند از این صندوق استفاده ‌کنند اما این کار انجام نشد. اینها کارهایی است که وزیر جدید باید انجام بدهد.

وی درباره اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش گفت: الان اولویت وزارت آموزش و پرورش فراهم کردن شرایط برای آموزش حضوری و همچنین رتبه‌بندی معلمان است که مشکل استخدامی دارند. 

مهمترین رسالت وزیر، اجرای سند تحول است

فلاحی بیان کرد: البته در کنار اینها، زیرنظام‌های سند تحول که بر زمین مانده، بار اساسی‌تری است یعنی اساسی‌ترین و مهمترین رسالت وزیر، بحث سند تحول است که سال‌هاست معطل مانده است.

وی با اشاره به برخی انتقادات نمایندگان از تجربیات و سوابق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: بنده نسبت به اینکه آقای باغگلی جوان و دارای برنامه است، نظرم مثبت است اما در جمع‌بندی که آیا در این جایگاه قرار می‌گیرد، هنوز دوستان به جمع‌بندی نرسیده‌اند و انشاالله هفته بعد در این‌باره تصمیم گرفته می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم درباره توانمندی باغگلی برای حل مشکلات آموزش و پرورش اظهار کرد:  باغگلی در صورت کسب رای اعتماد باید از همکاران و معاونتهای قوی استفاده کند تا بتواند این وزارتخانه را اداره کند.

فلاحی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر شکل‌گیری هر چه سریع‌تر کابینه دولت سیزدهم گفت: کار مملکت باید زودتر سر وسامان بگیرد. الان تقریباً بیش از دو ماه است که رییس جمهوری رأی آورده است و حدود سه هفته است که مراسم تحلیف ایشان انجام شده و حکم رییس جمهوری تنفیذ شده است بنابراین باید کمک کنیم دولت هرچه سریعتر فعالیت خود را آغاز کند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: ما کار زمین مانده زیاد داریم. همین الان هم اگر قوای سه‌گانه شبانه‌روز و ۲۴ ساعت هم کار کنند خیلی کارهای بر زمین مانده داریم که باید سروسامان بگیرد.​

ارسال نظر