نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وزیر پیشنهادی کار برنامه خود را برای شرکت‌های زیرمجموعه شتسا بیان کند

وزیر پیشنهادی کار برنامه خود را برای شرکت‌های زیرمجموعه شتسا بیان کند

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره‌آزمون و خطا تمام شده است، گفت: وزیر پیشنهادی کار تعاون و رفاه اجتماعی باید بگوید برای ۵۰۰ شرکت زیر مجموعه شتسا چه برنامه ای دارد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، هاجر چنارانی روز دوشنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جمله ای از شهید چمران مبنی براینکه تعهد بهتر است یا تخصص؟ گفت: آقای رییسی ما جمعی از نمایندگان مردم در خانه خود مردم نگران هستیم. ما توقع داریم. اینجا خانه ملت است و من باید دغدغه های ملت و مردم را از نمایندگان دولت پیگیری کنم.

وی اضافه کرد: عزیزانی که معرفی شدند انسانهایی بسیار عالی،‌ لایق و شاید در نوع خود شایسته باشند اما آقای رییسی دوران خطا و آزمون تمام شده است. دوره ان‌شاءالله و ماشاءالله تمام شده است.۴۳ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی گذشته است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی‌ها با ما تماس گرفتند که درمورد وزیران صحبت نکنیم. اگر وزیر مخالف نداشته باشد چگونه می‌تواند برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهد. شما باید بگویید زنده باد مخالف ما،‌ باید از این که نماینده‌ای مخالف صحبت کند، استقبال کنید که برنامه های شما را آنالیز کرده باشد. اینجا فرصتی برای دفاع از برنامه‌های شما است چرا که اینجا نمایندگان مردم هستند.

چنارانی با بیان این که وزارت کار وزارتخانه کوچکی نیست گفت: قرار بود در مجلس دهم فردی را از یک وزارتخانه استیضاح کنیم که ایشان را وارد صحن نکردند و این آقا انصراف داد و مجددا وزارت کار را به او دادند. وزارت کار سرقفلی وزارتخانه‌ها است. وزارت کار گردش مالی هنگفتی دارد.

وی گفت: ما فرصت نداریم چرا که امروز مردم به امید به آقای رییسی رای دادند. آقای رییسی ما شما را به عنوان فردی فسادستیز و کسی که با ظلم مبارزه کند می‌شناسیم. خیلی از مردمی که به شما دست یاری دادند، توقع دارند. این گونه معرفی کردن کابینه درست نیست. تخصص‌ها جای خود نیست. می گویند این وزیر باید وزیر ارشاد می شد و یا این وزیر باید وزیر نفت یا یک وزیر دیگر گذاشته می شد اما همه جا به جا گذاشته شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ما جوانان را قبول داریم. جوانان زمان جنگ را قبول داریم اما بپذیریم که الان فرصت نداریم که کسی که از بدنه یک وزارتخانه و یک سیستم نیست استفاده کنیم چرا که تا مسلط شود و بدنه را بشناسد، حداقل ۶ ماه طول می‌کشد.

وی با بیان این که این دغدغه را برطرف کنید افزود: ما بدنبال مدیرانی متخصص،‌ انقلابی هستیم که البته در همه وجود دارد. ما تخصص می‌خواهیم.

چنارانی ادامه داد: در برنامه ۷۷ صفحه‌ای وزیر پیشنهادی به راهکارهای نظری و تئوری در خصوص اشتغال، رفاه و تأمین اجتماعی و بهزیستی بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، سند آمایش سرزمین و توسعه  و اشتغال اشاره شده است که اگر در اینترنت سرچ کنیم به راحتی پیدا می شود.

وی تاکید کرد: وزیر باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه دهد در حالی که پس از بررسی‌ها صرفا به دلیل تسلط عبدالملکی شاهد برنامه در قسمت بهزیستی هستیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه نیاز به سند چشم‌انداز اشتغال در کشور حس می‌شود چرا که  ایران دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه گردشگری و کشاورزی است لذا برای ساماندهی امور نیاز به سامانه طرح جامع اشتغال در کشور هستیم.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این این که وزیر پیشنهادی برنامه عملیاتی ارائه نکرده است، گفت: وزیر پیشنهادی کار باید پاسخ دهد چه برنامه‌ای برای صندوق‌های تأمین اجتماعی در نظر دارد. هر ساله اعداد و ارقام زیادی برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که این وزارتخانه دارای زیرمجموعه‌های متعددی است، به عنوان مثال  ۵۰۰ شرکت زیرمجموعه شستا هستند و در این میان ۲۵۰۰ هیأت مدیره و مدیرعامل باید ذیل این مجموعه‌ها فعالیت کنند لذا عبدالملکی باید بگوید چه برنامه‌هایی برای آنها دارد.

وی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی از دغدغه‌های نمایندگان است لذا در بودجه ۱۴۰۰، ۸۹ هزار میلیارد اعتبار از محل فروش سهام برای این وزارتخانه در نظر گرفته شد، وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای نظارت در این حوزه دارد.
نماینده مردم نیشابور با بیان این که  ۳۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است افزود: طبق برنامه ششم باید سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد می‌رسید در حالی که اکنون ۴ درصد است. وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای در این حوزه‌ها دارد.
وی ادامه داد:  ۴۰۰ هزار بیمه‌گر در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه حضور دارند، وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و رفع مشکلات بیمه‌گران دارد.​

ارسال نظر