کنعانی مقدم: کابینه سیزدهم غیرسیاسی و عملیاتی است

دبیرکل حزب سبز، کابینه سیزدهم را غیرسیاسی و عملیاتی عنوان کرد و گفت: وزرای پیشنهادی اهل میدان، عمل و حل مشکلات هستند و در پی جناح‌بندی و مناسبات سیاسی نیستند.

حسین کنعانی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، کابینه سیزدهم را کاملا غیرسیاسی توصیف کرد و گفت: آیت الله سید ابراهیم رییسی در انتخاب وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی به کارآمدی و توانمندی آنها توجه داشت. همچنین مجلس با توجه به مشکلات کشور و شیوع ویروس کرونا در پی کمک به رییس جمهوری است و به همین دلیل به اکثریت وزرا رای اعتماد خواهد داد.

این فعال اصولگرا دولت سیزدهم را غیرحزبی،  میدانی و سرباز توصیف کرد و گفت: وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم اهل میدان، عمل و حل مشکلات هستند و در پی جناح‌بندی و مناسبات سیاسی نیستند.

کنعانی مقدم ادامه داد: مشکلات انباشته شده باید سریعتر در سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت حل شود. دولت رییسی باید چند شاخص چون نرخ بیکاری، تورم، سود بانکی و رشد اقتصادی را ملاک عملکرد اقتصادی خود قرار دهد و نمایندگان مجلس با این سنجش وزرای اقتصادی را انتخاب کنند.

وی درباره رستم قاسمی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی افزود: او متخصص دور زدن تحریم‌ها در دوران وزارتش در نفت بود و در هر صورت حضور او در تیم اقتصادی دولت حتی به عنوان وزیر راه و شهرسازی تاثیرگذار است.

دبیرکل حزب سبز یادآور شد: ۴۰ سال است که احمد وحیدی وزیر پیشنهادی وزارت کشور را می‌شناسم. او فردی مقتدر است که بدون ملاحظات سیاسی در پی حل مشکلات و تامین امنیت است.

کنعانی مقدم ادامه داد: با انتخاب امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه می‌توان گفت که در پی ایجاد پیوستگی و همبستگی میان  کشورهای همسایه و جبهه مقاومت است.  

ارسال نظر