ترامپ: بن سلمان احتمالا در جریان قتل خاشقجی بوده است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به اظهار نظر درباره روابط این کشور با عربستان سعودی پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی پرداخته است.

به گزارش عاشورا : رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرده درباره نقش دستگاه حاکمه عربستان در «جنایت وحشتناک» قتل جمال خاشقجی گفته است: «ولیعهد عربستان می‌توانسته خیلی خوب در جریان این رخداد تراژیک بوده باشد. شاید بوده باشد، شاید هم نبوده باشد.»

ترامپ درباره احتمال لغو قراردادهای عمدتا نظامی با عربستان سعودی در پی قتل این روزنامه‌نگار گفت: « بعد از مذاکرات سنگین در طول سفر سال گذشته به عربستان سعودی، این کشور موافقت کرد ۴۵۰ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کند... امری که صدها هزار شغل و رشد اقتصادی شگفت‌آور ایجاد کرد...اگر به طور احمقانه‌ای این قراردادها را لغو کنیم، روسیه و چین به طور عظیمی بهره خواهند برد و خیلی خوشحال خواهند شد از بابت دستیابی به این تجارت تازه. این هدیه‌ای مستقیما از سوی آمریکا به آن‌ها خواهد بود!»

رئیس‌جمهورآمریکا در ابتدای این بیانیه با اشاره به درگیری‌ها در خاورمیانه، ایران را مسئول وقایع منطقه دانسته و آورده است: «ایران با جنگ‌ خونین نیابتی علیه عربستان در یمن، با متزلزل کردن تلاش شکننده عراق برای رسیدن به دموکراسی، با حمایت از گروه تروریست حزب‌الله در لبنان، با افزایش حمایت از دیکتاتور بشار اسد در سوریه (کسی که میلیون‌ها تن از مردم خودش را کشته است)، و بسیاری چیزهای دیگر مسئول است. از طرف دیگر ایرانی‌ها بسیاری از آمریکایی‌ها و دیگر مردم بی‌گناه را در سراسر خاورمیانه کشته‌اند. ایران آشکارا و با قدرت زیاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد می‌کشد. ایران بزرگترین دولت حامی ترور در جهان است.»

 

ارسال نظر