رییسی: بانک مرکزی سیاست‌های پولی را متناسب با کنترل تورم پیگیری کند

رییس‌جمهوری مهار تورم را مساله مهم و اولویت دولت دانست و از بانک مرکزی خواست تا سیاست‌های پولی را متناسب با مدیریت نقدینگی و کنترل تورم پیگیری کند.

به گزارش روز سه شنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم، بانک مرکزی را موظف کرد سیاست‌های پولی را متناسب با مدیریت نقدینگی و کنترل تورم پیگیری کند.

رییس جمهوری ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه موظف است بودجه سال ۱۴۰۱ را با تاکید بر اصلاح ساختار و حذف هزینه‌های غیرضرور بودجه تدوین کند.

آیت الله رییسی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت قرار دارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی و سیاست‌های متناسب با این اولویت‌ بویژه توسعه تولیدات داخلی و بی‌نیازی از واردات کالای خارجی و اعمال محدودیت و ممنوعیت برای ورود کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی یا کالاهای وارداتی غیرضروری را در دستور کار خود قرار دهد.

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقتصادی دولت گزارشی از منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ ارائه کردند که بر اساس این گزارش ظرفیت‌های قانونی برای تامین منابع بودجه عمومی مشخص و مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی نسبت به انجام تکالیف مندرج در بودجه سال ۱۴۰۰ به نحوی اقدام نمایند که منابع بودجه، تامین شده و از این محل مخاطره‌ای که نتیجه آن افزایش نقدینگی باشد، ایجاد نشود.

در این جلسه همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف شد با اولویت‌بندی هزینه‌ها، حداکثر صرفه‌جویی را در اعتبارات هزینه‌ای به عمل آورد.

ارسال نظر