بورل و امیرعبداللهیان فضای مذاکرات وین را مثبت ارزیابی کردند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امورخارجه کشورمان در یک گفت و گوی تلفنی فضای مذاکرات کنونی در وین را مثبت ارزیابی کردند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، صبح امروز جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین در تماس تلفنی با وزیرخارجه کشورمان در خصوص روند مذاکرات جاری رایزنی کرد.

هماهنگ کننده مذاکرات وین این رویداد را که اکنون همه هیات‌های مذاکره کننده از آلمان، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای رسیدن به تفاهم در وین تلاش می‌کنند را مهم خواند و گفت: به مورا تاکید کرده‌ام که در ارتباط سازنده و فعال با مذاکره کننده ارشد ایرانی و همه هیات‌ها برای رسیدن به توافق تلاش کند.

وی خواستار انعطاف همه طرف‌ها در ادامه مذاکرات شد و با ابراز خرسندی از شروع مذاکرات، آمادگی خود و همکارانش در اتحادیه اروپا را برای کمک به حل مشکل اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان هم با تشکر از تلاش‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همکاران وی، روند مذاکرات را در مجموع خوب اما کند دانست و گفت: هیات ایرانی با حسن نیت، اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی و رو به جلو، به شکلی فعال در میز مذاکرات حضور دارد.  

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در هر مذاکره و اقدامی پایان دادن کامل به تحریم‌های ناقض برجام هدف مشارکت ماست.  

وی با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، افزود: علاوه بر مذاکرات و دیدارهای آقای علی باقری، کارشناسان ایرانی نیز در قالب کمیته خاتمه تحریم‌ها و کمیته هسته‌ای در حال مذاکرات فنی و تخصصی با ۱+۴ هستند.

امیرعبداللهیان با اشاره به برخی مباحث مطروحه در مذاکرات اخیر یادآور شد: به‌رغم عهدشکنی آمریکا و بی عملی سه کشور اروپایی، ما با حسن نیت در مذاکرات وین حضور داریم. تیم ما در هر مرحله، دارای برنامه و ابتکارات روشن، ملموس و عملی است.

رییس دستگاه سیاست خارجی کشورمان تاکید کرد: غرب هم باید ابتکار عمل واقعی خود را در خاتمه دادن به تحریم‌ها ارائه و به تکرار شعارهای قبلی و ناقض حقوق و منافع ملت ایران پایان دهد.

وی افزود: ما معتقدیم دستیابی به توافق خوب در دسترس است اما لازمه آن تغییر رویکرد برخی طرف‌ها از ادبیات تهدید به ادبیات همکاری، احترام متقابل و نتیجه محور است.

ارسال نظر