بمب های هسته ای آمریکا در آلمان

خلاص شدن آلمان از بمب های هسته ای آمریکا واقعیت دارد؟

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از «وال استریت ژورنال»، نمایندگان حزب سوسیال دمکراتیک آلمان اعلام کردند که آلمان نباید تسلیحات هسته ای آمریکا را در خاک خود نگه دارد.

مطابق با توافقات دوران جنگ سرد، از هواپیماهای نظامی آمریکایی برای پرتاب بمب های هسته ای آمریکا در صورت حمله روسیه به اروپا استفاده خواهد شد. آمریکا نزدیک به 180 بمب B61 را در اروپا مستقر کرده است که 20 بمب در خاک آلمان قرار دارند.

رولف موتسنیخ نماینده حزب سوسیال-دمکراتیک آلمان گفت:«همکاری هسته ای به معنای آن نیست که ما باید از سلاح هسته ای نگهداری کنیم. کانادا هرچند عضو ناتوست اما در خاک خود بمب های هسته ای آمریکا را نگه نمی دارد».

رالف استگنر، معاون رئیس حزب سوسیال-دمکراتیک آلمان نیز از گفته وی حمایت کرد و ابراز داشت که ضرورت استقرار سلاح هسته ای در آلمان مطابقتی با  واقعیات امروزی ندارد.  وی خاطرنشان ساخت که حزب وی بعید است از خریداری جنگنده های «اف-آ-18 برای حمل و نقل بمب های اتمی حمایت کند.

پیشتر در ماه فوریه، ناتو اعلام کرده بود که این اتحادیه قصد ندارد سیستم های زمین پایه جدید با تسلیحات هسته ای را حتی پس از توقف کار پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه، در اروپا مستقر کند.

 

ارسال نظر