هشدار مرجع تقلید عراقی درباره کشاندن عراق به سوی جنگ داخلی

یکی از مراجع تقلید عراق با صدور بیانیه‌ای درباره کشیده شدن این کشور به ورطه جنگ داخلی هشدار داد و از همه مسئولان این کشور خواست به دنبال راهکارهایی برای توقف درگیری‌ها باشند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد تقی المدرسی از مراجع تقلید عراق، امروز (سه شنبه، ۳۰ آگوست)، به تشدید درگیری‌های خونین در بغداد واکنش نشان داد و درباره کشیده شدن عراق به ورطه جنگ داخلی هشدار داد و از همه مردم عراق خواست که با توسل به خداوند، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) عراق از عواقب این جنگ برهانند.

دفتر اطلاع‌رسانی مرجع تقلید عراق، با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «شفق‌نیوز» منتشر شد، اعلام کرد: «همه مقامات مسئول باید حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و به طور جدی به دنبال راهکارهایی برای خنثی کردن درگیری‌های ناخواسته باشد».

وی هشدار داد که تنها راه برون رفت از این بحران، گفت‌وگوهای جدی با نفی نفس و کوتاه آمدن از برخی منافع تنگ نظرانه است.

آیت‌الله مدرسی افزود: «ما در یک کشتی هستیم که اگر غرق شود، هیچ یک از ما از هلاکت نجات نمی‌یابیم».

از روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد که تا به امروز ادامه دارد و دست‌کم ۳۰ نفر در جریان این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۷۰۰ تن زخمی شده‌اند.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند. 

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر