فلسطین درباره عواقب حملات ارتش اسرائیل با استفاده از فسفر سفید توضیح داد

سخنگوی وزارت کشور فلسطین اعلام کرد: "در دو روز گذشته، اسرائیل حملات خود را با استفاده از فسفر سفید تشدید کرده است که باعث آتش سوزی و ابرهای گازهای سمی شده است".

به گزارش عاشورانیوز، "ایاد البزم"، در کانال تلگرامی این وزارتخانه گفت:" طی 48 ساعت گذشته، اشغالگران اسرائیل استفاده از بمب‌های فسفر سفید ممنوعه بین‌المللی را تشدید کرده‌اند و شب گذشته بیشترین میزان فسفر در اردوگاه الشاطی ثبت شد که باعث تشکیل ابرهای سمی، گاز و وقوع آتش سوزی شد".
پیش از این، ابراهیم کریشی، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفته بود که اسرائیل در حملات به نوار غزه از مهمات حاوی فسفر سفید استفاده کرده است.
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از سوی جنبش حماس و نوار غزه تحت عنوان عملیات طوفان الاقصی قرار گرفت. پس از این، نیرو های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به اسارت خود در آوردند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.4 هزار نفر از جمله 300 نظامی کشته و بیش از 5 هزار نفر زخمی شدند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرآهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
تعداد قربانیان نوار غزه از 9.7 هزار نفر گذشت و بیش از 24.8 هزار زخمی شدند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.

ارسال نظر