در فضای کنونی بین الملل بهترین دفاع حمله است

عملیات موشکی شب گذشته سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد دفاع مشروع محسوب می شود، که به قصد پیشگیری از اقدامات خصمانه بعدی دشمن و تنبیه رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

سیدقاسم میرنبی بابلی  در گفت و گو با خبرنگار عاشورا نیوز درخصوص عملیات موشکی شب گذشته سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی با مشروع خواندن عملیات سپاه پاسداران براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد گفت: این اقدام  در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ما که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند، صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در فضای کنونی بین الملل بهترین دفاع حمله است، اظهار کرد: کسانی که در داخل این اقدام سپاه پاسداران را محکوم به جنگ طلبی می کنند باید بدانند حمله شب گذشته دلاوران سپاه پاسداران دقیقاً یک حرکت پیشگیرانه از جنگ بوده و صرفا جهت تنبیه این رژیم صهیونیستی گرفته است.

این حقوقدان در حوزه مسائل بین الملل اضافه کرد: دشمن جسارت خود را به حداکثر رسانده و مرز حملات خود را تا سفارت کشورمان در دمشق کشانده است و بدون شک در صورت عدم پاسخگویی مقتدرانه قوای نظامی کشورمان، هدف بعدی آنها حمله به خاک مقدس کشورمان خواهد بود..

وی افزود: پاسخ قاطع موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی سبب می شود که از هرگونه حملات و شیطنتهای بعدی آنها پیشگیری شود.

دکتر میرنبی خاطر نشان کرد: زمانی که شورای امنیت برخلاف وظیفه ذاتی خود و با استفاده از حق به ناحق " وتو " که در اختیار ابرقدرت‌های حامی رژیم صهیونیستی است بر جنایات صورت گرفته سرپوش می گذارند و بررسی و صدور قطع نامه آن را از دستور کار خارج می کنند برای کشورهای عضو مجمع عمومی راهی جز توسل به دفاع مشروع جهت احقاق حقوقشان باقی نمی گذارد.

وی در پایان ضمن تحسین عملیات  سراسر افتخار "وعده صادق"  گفت: در زمانی که سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل اساساً  بازیچه ناقضان حقوق بشر شده است بهترین راهکار  دفاعی هر کشور مقتدری در این عرصه بدون شک فقط حمله است.

 

 

ارسال نظر