راه وحدت جهان اسلام هموارتر شده است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز راه وحدت جهان اسلام هموارتر از هر زمان دیگر است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس از ری، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم ادای احترام میهمانان کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به امام راحل اظهار کرد: تمامی دلسوزان جامعه اسلامی راه امام خمینی (ره) را می پیمایند و امیدواریم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بتوانیم راه اسلام را تا مقصد نهایی ادامه داده و همچنان تا زمان ظهور حضرت حجت پرچم اسلام  در اهتزاز بماند و در مسیر حرکت امام قرار داشته باشیم.

وی افزود: امسال سی‌وسومین کنفرانس وحدت اسلامی با شعار «وحدت امت اسلام در دفاع از مسجدالاقصی» کار خود را آغاز می کند و طی سه روز با برگزاری سخنرانی ها، نشست ها و ارائه مقالات انجام خواهد گرفت که فردا با سخنرانی ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز می شود و در روز ولادت پیامبر اکرم میهمانان اجلاس با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند. 

آیت الله اراکی گفت: در کنار اجلاس های عمومی، 20 نشست و کمیسیون های جنبی برگزار می‌شود و در این نشست ها مسائل گوناگون جهان اسلام بررسی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه پیشنهادات و اقدامات سراسر جهان در خصوص پشتیبانی از وحدت مسلمین در این کنفرانس مطرح می‌شود، تصریح کرد: تلاش تلاشگران راه وحدت به تدریج در حال به ثمر رسیدن است و امروز با قاطعیت اعلام می کنیم که موج تکفیر و جریان فتنه در جهان اسلام به انزوا کشیده شده و امروز این صدا بسیار نانشنیدنی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز در جهان اسلام بیشتر صدای وحدت شنیده می شود و همگان از ندای وحدت پیروی می کنند و پرچم وحدت بیشتر از هر زمان در حال اهتزاز است. 
وی بیان کرد: بشارت می دهیم که امروز راه وحدت جهان اسلام هموارتر از هر زمان دیگر است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که بساط تکفیر و تفرقه برای همیشه برچیده شود و امت واحده، یک شکل و یک صدا باشیم.

 

ارسال نظر