مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان دو سالانه شد

مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان که پیش از این هر سال برگزار می‌شد از این پس به صورت دوساله برگزار خواهد شد و به این صورت این رقابت‌ها سال آینده برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان که سه سال اخیر در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگسالان برگزار می‌شد، از این پس هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها در دو رشته قرائت و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود که باتوجه به برگزاری آن در سال ۱۳۹۸، سال ۱۳۹۹ برگزار نخواهد شد و سال ۱۴۰۰ این رقابت‌ها در کنار مسابقات بزرگسالان برگزار خواهد شد.

مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال آینده به میزبانی حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

این رقابت‌ها همه‌ساله در بخش‌های بزرگسالان، بانوان، طلاب و روشندلان برگزار می‌شد و مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان هر دوسال یک‌بار برگزار می‌شد که مسابقات روشندلان هم از این پس مانند مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان هردو سال یک‌بار برگزار خواهد شد.

مسابقات بین‌المللی روشندلان از ابتکارات جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۹۶ برای اولین‌بار در سطح جهان اسلام برگزار شد. همچنین امسال هم برای اولین‌بار رشته ترتیل به مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگسالان افزوده شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر