سال‌هایی پرحادثه و پر شتاب در راستای "ماموریت الهی" انسان

تندبادهای زمانه، ایران عزیز را آبدیده‌تر از فولاد و استوارتر از کوه خواهد کرد، باید در همراهی با ماموریت الهی ملت ایران شتاب کرد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری تسنیم در گفتگو با حجت الاسلام سعید اصفهانیان: سال‌های اخیر به ویژه1398، سال‌های عجیبی بوده است. سال‌هایی پیچیده و پر رمز و راز! سال‌هایی پر حادثه و پر شتاب در راستای «ماموریت الهی» ملّت ایران! و البته مشحون از «آیات الهی و تزکیه» برای اهل زمین! سرعت و شتاب زمان، اینک در حال تغییر اندیشه‌ها و ایجاد تحولّاتی نوین، در ایمان و عمل آدمی است! گویی دگرگون کننده «الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ»، تدبیرگر «اللَّیْلِ وَ النَّهَار» و تحوّل بخش «الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ» ضعف و ناکارآمدی ما را بیش از این نپسندیده است و دست نورانی‌اش را برای تغییراتی گسترده و تحوّل بخش، به سوی دنیا گسیل کرده است. چرا که پیش از این، بارها به عجز خود مُصرّ بودیم که:

کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز   

باشد که باز بینم دیدار آشنا را 
در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند   

گر تو نمی‌پسندی تغییر ده قضاء را(1)

اساسا نگاه ما به جهانِ پیرامون و حوادث زمانه، از زوایای مختلفی صورت می‌پذیرد. گاه فردی در سهل‌ترین شرایط مادی، جز سختی برای «خود» نمی‌بیند و گاه با افرادی مواجه می‌شویم که عزم پولادینشان در رفع موانع و مشکلات «خود و جامعه» جهت ایجاد تحولات گسترده، انگشت حیرت را بر دهان قرار داده و ستایش همگان را به سوی خود فرا می‌خواند! به راستی جز «زاویه نگاه» متفاوت، و «اندیشه و ایمان» متفاوت، چه چیز می‌تواند «عمل» متفاوت را برای انسان به ارمغان آورد؟! گویی شتاب حوادث، تغییراتی را در همه حوزه‌های پیش گفته آغاز کرده است.

و اینک در آغازین روزهای بهار1399 نیاز به آن داریم تا با نگرشی متفاوت اما صحیح و الهی، به رویدادهای پیشین بنگریم و با نگاهی قرآنی، مسیر آینده را کاوش نماییم. آینده‌ای که خطوط آن، در کتب آسمانی پیشین، عیان بوده است. آینده‌ای که همه رسولان(ع) الهی، به ویژه رسول خاتم(ص) و اوصیاء(ع) حضرتش از آن سخن به میان آورده‌اند و فعل و عمل آدمی را در نسبت با آن مورد سنجش قرار داده‌اند. و اینک خدای متعال، لسان، زبان صحنه و طبیعت را، برای تحقق آن «آینده الهی»، شتاب داده است.

آینده الهی که رسولان صاحب شریعت، فرماندهان و راهبران اصلی و زمینه ساز در برپایی آن بوده‌اند، همان آینده‌ای است که به تعبیر کتب آسمانی پیشین از جمله ذکر، زبور، انجیل و قرآن کریم «زمین به بندگان صالح خداوند به ارث می‌رسد»(2)  و زحمت رسولان در «برپایی مردم به قسط»(3)  به بار می‌نشیند. همان آینده‌ای است که «وعده خلافت الهی برای اهل ایمان و عمل صالح محقق می‌شود»، «دین مرضی برایشان مستقر ‌می‌شود»، «دوران خوفشان به امنیت تبدیل می‌شود» و «عبودیت بدون شرک محقق می‌شود»،(4) این آینده، مطلوب همه انسان‌های آزاده زمین بوده و رفع موانع تحقّقش، وجهه همّت همه رسولان الهی؛ به تعبیر «تلمود» کتاب مذهبی یهودیان، حکومت آرمانی‌اش یا همان «حکومت ماشیح، خواست همه رسولان الهی بوده است»

این افق بلند و آرمانی که بر اساس منطق وحیانی و آسمانی، پیوسته مطلوب راهبران جبهه حق و باطل بوده، انگیزه‌های وسیعی از کاوش‌ها، دانش‌ها، تحولات و ساخت و ساز تاریخی و یا تقابلی آن را، بر مدار «نبرد نهایی» و «حکومت آرمانی» سامان داده است. موضوع مهمی که اساسا مغفول مانده و در کلان نگرش‌های تمدّنی می‌بایست مورد مداقّه و سخن قرار گیرد.(5) ما در بخش‌های بعدی این نوشتار، حسب عبرت و نیاز خود جهت تحلیل نسبت به شرایط زمانه، از این موضوعات سخن به میان خواهیم آورد اما در این سطور با نگاهی کلی، برآیند الهی و تاریخی فعل دو جبهه را در این زمان، به اشاره مورد سخن قرار می‌دهیم. 

چنان که می‌دانیم جبهه باطل جهت طراحی تقابلی خود با جبهه حق و حکومت آرمانی آن، همچنین جهت فرایند کنترل و اداره جهان، «پروتکل‌های صه یون» را در نیمه دوم قرن 18 میلادی به عنوان قواعد مطلوب معرفی کرد و با مدلی برگرفته، بَدَلی و تحریفی از جامعه موعود، به تحقّق «حکومت آرمانی» خود همت ورزید. حکومتی که بر اساس متن پروتکل‌ها از راهبرد الهی، ارزشی و عهدینیِ «ارث زمین به صالحین»(6)  و «خداوند برای هر یک از بندگان که بخواهد من جمله متّقین»(7)  به راهبرد «حکومت یهود خواست خداست» تغییر یافت و نهایتا به سوی «تحقق پادشاهی شیطان» ریل گذاری شد. این موضوع، پس از جنگ جهانی دوم و به ویژه در طی چهار دهه اخیر، در لسان علمی جهان! با عنوان عصر «جهانی سازی» مورد توجّه قرار گرفته و عمدتا پرداختن به پشتوانه ضدّ توحیدی آن مغفول مانده است.

ایجاد سینمای هالیوود در آغاز قرن19میلادی، جنگ جهانی اول(1914م)، جنگ جهانی دوم(1939م)، ایجاد بانک جهانی و صندوق بین المللی پول(1945م)، تشکیل دولت صهیونیسم(1948م)، طراحی دلار با شعار نظم نوین جهانی و چشم لوسیفر(1963م)، استفاده از ظرفیت فرهنگی و تقابلی آپوکالیپس جهت ایجاد تصنّعی «آخرالزمان نهایی»، تخریب برج‌های دوقلو و حضور در خاورمیانه(2001م)، تطبیق متّعدد آنتی کرایست بر سیاستمداران غربی و... همه و همه عرصه‌هایی بوده است که یا مبتنی بر مطامع راهبران شیطانی جبهه باطل پی ریزی شده و یا به شکل کلی، به عنوان ابزاری جهت تحقق منافع ایشان بکار گرفته شده است. بدین صورت، لیبرالیسم با نظم نوین جهانی، به «هضم فرهنگی و تمدنی» پاک طینتان توحیدی، اعم از یهودی، مسیحی، مسلمان و... اقدام کرده و به توسعه نفراتی و کیفی جبهه خود دست یافته است.  

علی رغم آنچه گذشت، در دوران دنیا و در شرایط سخت و صعب ادوار گذشته، هیچ گاه موازنه کلّی قوا در عالم به نفع جبهه شیطانی نبوده و حرکت گام به گام هر دو جبهه، پیوسته برای اهالی جبهه حق، رشد، صعود و ارتقاء و برای اهالی جبهه باطل، حبط عمل و سقوط را به دنبال داشته است. در زمانه ما نیز که دشمنان حق، با انواع جنگ‌های نرم همچون جنگ‌های شناختی، همچنین جنگ‌های هیبریدی به خاموشی نور خداوند(8)  در منطقه خاورمیانه و با محوریت اسلام شیعی اقدام کرده‌اند، او این چراغ را فروزان‌تر از گذشته کرده و حسب وعده خویش، در کریمه 56 سوره مائده که «...هم الغالبون» است، صحنه‌های اعجاب آور گذشته را تشدید خواهد کرد.

 بر این اساس، موازنه قوای مذکور در منطقه و در عالم، پس از ظهور و بروز انقلاب اسلامی در ایران تغییر یافته و حسب وعده الهی فوق، تا دوران حاکمیت حق، روندی تصاعدی را به دنبال خواهد داشت. روندی که در این زمان بر اساس سخن «اران اتزیون» رئیس سابق بخش سیاستگذاری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به «ایران راهبردی...، ایران بلندمدت...، ایران استاد جنگ نیابتی...» در مقابل دشمن «تاکتیکی...، کوتاه‌مدت...» انجامیده است .(9) این سیر به لطف خدای متعال ادامه خواهد یافت و تندبادهای زمانه، ایران عزیز را جهت انجام «ماموریت‌های الهی» خویش، آبدیده‌تر از فولاد و استوارتر از کوه خواهد کرد.(10)

کوتاه سخن آنکه؛ اینک خدای متعال، زبان صحنه‌های آیت گونه عالم را، برای تحقق «آینده الهی»، شتاب داده است و این شتاب، تبعات گسترده‌ای را بر اندیشه و عمل آدمیان واقع خواهد کرد. صحنه‌ها و آیاتی همچون بیداری اسلامی، جریان عظیم اربعینی، بیداری دل‌ها در شهادت سردار آسمانی، و... و تبعاتی همچون ایجاد میادین جدید و عظیم تزکیه و تربیت، عیان شدن باطن نیک و بد آدمیان، روشن شدن مسیر پیش رو، شکسته شدن هیمنه نظام سلطه، گسترش سبک متفاوت زندگی، شکل گیری جبهه‌های جدید امنیتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، ایجاد موازنه جدید قدرت، مقدمات شکل گیری امت توحیدی، و ده‌ها کلان موضوع دیگر، از تبعات این شتاب خواهد بود.

در میانه این شتاب‌ها، اینک در آستانه بهار طبیعت1399، خدای متعال در عرصه‌هایی گسترده و اعجاب آور، دست نورانی‌اش را برای تغییراتی گسترده و تحوّل بخش، به سوی دنیا گسیل کرده و تزکیه و تربیت را به شکلی نظری و عملی، توامان در معرض بشر قرار داده است تا شاید مسیر او از هضم در «هاضمه فرهنگی و تمدنی» جبهه غیر توحیدی، به سوی پیوند با مجموعه «امت فطری و توحیدی» هموارتر بشود و جبرانی بر کوتاهی‌های پیشین او باشد:  
1ـ تبدیل فتنه انسانی جهت شیوع بیماری فراگیر جهانی، به عرصه‌ای عظیم جهت تزکیه انسان دنیایی، همراه با هزاران تبعه اصلاحی در حوزه‌های مختلف زندگی، و در میادین متعدد فردی، خانوادگی، اجتماعی، بین المللی و...  2ـ عرصه احیاء طبیعت و یادآوری درس‌های یوم الله رجعت و یوم الله قیامت برای عموم انسان‌ها 3ـ عرصه ایام مغفرت، طهارت و سلوک در قله‌های رفیع بندگی؛ رجب المرجب، شعبان المعظم و رمضان المبارک برای جامعه مومنین.
حال که ورود به بهار طبیعت و سال نو، به بهانه‌های مختلف، عجین با طهارت و ارتقاء انسان دنیایی شده است، در بهره علمی و عملی از آن شتاب کنیم. در نوشته بعدی، این مهم را مورد سخن قرار خواهیم داد، ان شاء الله.

پی‌نوشت:

1-دیوان حافظ، غزل شماره پنجم

2-سوره انبیاء، آیه105

3-سوره حدید، آیه25

4-سوره نور، آیه55

5-ر.ک به کتاب تاریخ تمدن و ملک مهدی؛ محمد هادی همایون؛ انتشارات دانشگاه امام صادق(ع)

6-سوره انبیاء، آیه 105

7-سوره اعراف، آیه 128

8-سوره صف، آیه8

9-خبرگزاری دانشجو به نقل از "رابین رایت" خبرنگار "نشریه نیویورکر" به تاریخ 31شهریور1398

10-ر.ک به کتاب بحار الانوار، ج60، ص216؛ روایت امام کاظم(ع):«رجلٌ من اهلِ قم یدعو الناس إلی الحقِّ یجتمعُ معه قومٌ کزُبَرِ الحدید لا تزلّهم الرّیاحُ العواصفُ و لا یملّون من الحربِ و لا یحبنونَ و علی اللّه یتوکلون و العاقبة للمتقین»

*مدیر عامل موسسه اصحاب الحسین(ع)

انتهای پیام/

 

ارسال نظر