طلسم ساخت فیلم امام موسی صدر شکسته می شود؟

در حالی امروز خبر رسید که بهروز شعیبی قرار است، مستند سینمایی امام موسی صدر را بسازد که پیش از این قرار بود فیلم سینمایی این شخصیت به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی ساخته شود.

 به گزارش عاشورا به نقل از ایسنامنوچهر محمدی در گفتگویی  در پاسخ به اینکه سرنوشت ساخت فیلم سینمایی امام موسی صدر به کجا رسید؟ گفت: فیلم نامه فیلم توسط محمدرضا گوهری نوشته شد و قرار بود آقای کمال تبریزی آن را بسازد اما به دلیل مشکلات مالی و سرمایه گذاری و عدم همراهی مسئولان این کار به سرانجام نرسید.

این تهیه کننده یادآور شد: نگارش فیلمنامه به سال 86 و 85 برمی‌گردد. سفارش این کار در دوره اول مدیریت آقای جعفری جلوه بود و نگارش فیلمنامه از آن زمان شروع شد. قرار بود بنیاد فارابی این کار را انجام دهد اما  شرایط اقتصادی کل کشور و طبیعتا سینما به گونه‌ای نبود که به تنهایی بتوانند این فیلم را به سرانجام برسانند. البته فیلمنامه امام موسی صدر اصلا یک پروداکشن عظیم و گران‌قیمت نیست. اما برای همین میزان هم، شرایط فراهم نبود. ما تلاش کردیم بخشی از هزینه‌ها را با کمک فارابی تامین کنیم و بخش‌های دیگر را از جاهای دیگر ولی این کار به سرانجام نرسید.

 

اما امروز خبر رسید که بهروز شعیبی در برنامه کتاب باز عنوان کرد که قصد ساخت مستند سینمایی «امام موسی صدر» را دارد.

این کارگردان سینما با معرفی کتاب «هفت روایت خصوصی» به نویسندگی حبیبه جعفریان که به زندگی امام موسی صدر می پردازد، گفت: به زودی قصد دارم مستند سینمایی در خصوص امام موسی صدر بسازم.

وی در گفتگو با سروش صحت  عنوان کرد: امام موسی صدر یک عالم بزرگ ایرانی است که نقطه مهمی در تاریخ لبنان به وجود آورده و به عنوان شخص ایرانی بسیار برایمان قابل افتخار است.

شعیبی در ادامه با اشاره به ساخت مستند سینمایی «امام موسی صدر» عنوان کرد: کار تحقیقات خود را در خصوص این شخصیت مهم تاریخی آغاز کردم و امیدوارم بتوان به زودی مستند سینمایی خود را با موضوع امام مموسی صدر شروع کنم .

حال باید امیدوار بود که آیا طلسم ساخت فیلم سینمایی "امام موسی صدر" شکسته می شود؟!


 

ارسال نظر