رسانه ها به میدان بیایند؛ دستگاه دیپلماسی جدی تر عمل کند

حاج احمد چینی از پیرغلامان اهل بیت (ع) معتقد است وظیفه رسانه‌ها و همه مداحان و مبلغین در قبال اهانت به پیامبر اسلام، موضع گیری به موقع و پرهیز از سکوت است.

حاج احمد چینی از مداحان قدیمی و پیرغلامان اهل بیت علیهم‌السلام در گفتگو با تیتر عاشورا در مورد هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه به پیامبراسلام در آستانه ولادت پیامبر مهربانی ضمن محکوم کردن این هتک حرمت گفت: متاسفانه کسانی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند و اینگونه هتک حرمت‌ها را در پیش می‌گیرند هیچ نتیجه‌ای جز رسوایی خود نخواهند برد. آن‌ها قصد دارند نور خدا را خاموش کنند درحالی که خداوند وعده داده که نورش را به اتمام خواهد رساند.

وی با اشاره به وظیفه مسلمانان و حتی سایر ادیان در مقابله با این هتک حرمتها افزود: وظیفه همه مسلمانان، مقابله به شیوه‌های منطقی و پرهیز از افراط و تفریط است و ما در برخوردهای خود باید چهره مهربانی و رحمت پیامبر را نشان دهیم و از خشونت و افراطی گری دوری کنیم و تلاش کنیم این اقدامات را به موقع در نطقه خفه کنیم. ضمن اینکه معتقدم وظیفه همه مداحان و مبلغین این است که در منبرها و سخنرانی‌های خود نسبت به این مساله، موضع گیری و سکوت نکنند هرچند که خداوند همواره دین خودش را حفظ خواهد کرد.

این پیرغلام اهل بیت، وظیفه مسئولین کشور و دستگاه دیپلماسی را مهم تر از مردم و مبلغین عنوان کرد و گفت: وظیفه مسئولین در قبال اینگونه اهانت‌ها از مردم و مداحان و مبلغین بالاتر است وباید اقدامات دیپلماتیک خود را در این مورد با جدیت بیشتری پیگیری کنند و حتی ما هم می‌توانیم همچون برخی از کشورها؛ خرید کالاهای فرانسوی را تحریم کنیم و درمورد رابطه دیپلمات خویش با فرانسه تجدید نظر کنیم. الان زمانی نیست که هر کسی خواست اقدام به توهین و بی حرمتی نسبت به ادیان و به‌ویژه پیامبر اسلام بکند و از برخورد و مقابله در امان باشد. باید رسانه‌ها به میدان بیایند و اجازه این بی حرمتی‌ها را با ترسیم چهره واقعی اسلام و پیامبر اکرم (ص)، ندهند.

وی با بیان اینکه امروزه احترام به همه ادیان باید سرمنشاء آزادی بیان باشد اضافه کرد: آزادی بیان به این نیست که ما احساسات مسلمانان را جریحه دار کنیم و به نام آزادی بیان، به راحتی از کنارش عبور کنیم. این درحالی است که احترام به پیامبر اسلام، احترام به حضرت مسیح (ع) و حضرت موسی (ع) است چرا که همه رسولان الهی در امتداد همدیگر هستند وهتک حرمت به حضرت محمد (ص)، هتک حرمت به دیگر ادیان نیز تلقی خواهد شد.

به گفته این مداح قدیمی و پیشکسوت، پیروان همه ادیان می‌بایست نسبت به این هتک حرمت‌ها به میدان بیایند و آن را محکوم کنند.

وی با بیان اینکه چهره مهربانی پیامبر که حتی نسبت به کفار و دشمنان خویش هم، مهربانی و رحمت را در پیش می‌گرفت اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشورها برای تخریب اسلام، اول به سراغ خدشه دار کردن شخصیت و چهره پیامبر اسلام می‌روند و تلاش دارند او را خشن و جنگ طلب نشان دهند درحالی که خداوند در قرآن، اخلاق پیامبر را به عظمت یاد می‌کند و او را «رحمت للعالمین» بیان می‌کند. حتی پیامبر در فتح مکه؛ با کفار مهربان بود و همه آن‌ها راآزاد کرد.

حاج احمد چینی ادامه داد: علت اینکه پیامبر توانست اسلام را در جزیره العرب گسترش دهد تنها «اخلاق نیکو» ایشان بود، لذا باید اخلاق و منش پیامبر توسط رسانه‌ها و مبلغین و مداحین تبلیغ شود.

وی درپایان گفت: امیدواریم با عمل درست به وظایف خویش در قبال اینگونه رفتارها، پیروان خوب و شایسته‌ای برای همه پیامبران الهی به‌ویژه پیامبر اکرم (ص) باشیم.

ارسال نظر