اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا در دی ماه برگزار می شود/ پایان آبان ماه آخرین مهلت ارسال اثر

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه مراسم اختتامیه هفتیمن سوگواره ملی علمدار کربلا در دی ماه سال جاری از طریق فضای مجازی برگزار می شود، گفت: تا کنون استقبال بسیار خوبی از برگزاری این سوگواره به میزبانی استان ایلام در سطح کشور صورت گرفته است.

 به گزارش تیتر عاشورا به نقل از شبستان:مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار در ایلام، اظهار کرد: میزبانی سوگواره ملی علمدار کربلا برای هفتمین سال متوالی مایه افتخار این استان و  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» یادآور شد: اجرای طرح ملی علمدار کربلا در استان نشان دهنده ارادت مردم، مسئولان استان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ساحت مقدس  ائمه معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  به ویژه حضرت ابوالفضل العباس(ع)  است و اجرای این سوگواره یکی از فعالیت های عظیم ملی در  سطح کانون های مساجد ایلام به شمار می رود.

 

وی با اشاره به اینکه فراخوان سوگواره ملی علمدار کربلا در ماه های گذشته از طریق فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، رسانه ها و خبرگزاری ها در سطح کشور منتشر شده است، ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور، در سال جاری بنای برگزاری سوگواره بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گذاشته شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

 

چراغی پور گفت: آثار و تولیدات اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با موضوع آواها و نواهای عاشورایی از طریق فضای مجازی جمع آوری شده و اگر شرایط شیوع ویروس کرونا اجازه دهد این سوگواره به صورت حضوری با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد و در غیر این صورت مراسم اختتامیه آن  از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تاکید بر اینکه برگزاری سوگواره با درنظر گرفتن پروتکل های بهداشی و سلامت محور خواهد بود، یادآور شد: آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه سوگواره از مناطق مختلف سراسر کشور پایان آبان ماه سال جاری خواهد بود و کار داوری آثار ارسالی در آذرماه  انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام چراغی پور بیان کرد: تلاش می شود که مراسم اختتامیه این سوگواره با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل سلامت محوری بعد از اعلام نظر هیئت محترم داوران با اجرای مراسم ویژه‌ای در مرکز استان ایلام با تعداد بسیار محدود به صورت حضوری و هم در فضای مجازی برگزار و از آثار برگزیده این سوگواره تقدیر شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این سوگواره در دی ماه سال جاری برگزار می شود، بیان کرد: از برگزیدگان این سوگواره که  از سایر استان های کشور  با نظر هیئت داوران معرفی می شوند از طریق فضای مجازی و با اجرای ویژه برنامه خاصی با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان و کشور به صورت ویدئو کنفرانس تقدیر خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تقدیر از عنایت ویژه ریاست محترم ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای حمایت از برگزاری این سوگواره در استان ایلام، ابراز کرد: برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره قرار بود که در ایام اربعین حسینی سال جاری برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری این مراسم به دی ماه سال جاری موکول گردید.

 

وی با اشاره به اینکه  در سال گذشته نزدیک به  240 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد، گفت: در صورت برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره از طریق فضای مجازی، این برنامه با حضور ریاست محترم ستاد و مدیران ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و  همچنین با قرائت پیام مراجع عظام و حضور نمایندگان حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار می شود.

 

چراغی پور با اشاره به اینکه استان ایلام میعادگاه خادمان حسینی و دروازه ورود به عتبات عالیات است، یادآور شد: مردم استان ایلام همواره عشق و علاقه  وصف ناشدنی به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسینی(ع) و حرضرت ابوالفضل(ع) دارند و برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا گوشه ای از عشق و ارادت مردم استان را به علمدار کربلا نشان می دهد.


 

ارسال نظر