انتقاد مراجع تقلید از سکوت ذلت‌بار مجامع‌ بین‌المللی در قبال اعدام مسلمانان در عربستان

مراجع تقلید در سخنرانی‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای سکوت مجامع بین‌المللی در قبال اعدام مسلمانان در عربستان را ذلت‌بار خواندند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس از قم، در پی اقدام اخیر عربستان در اعدام 37 نفر از مسلمانان و فعالان اجتماعی و مذهبی مراجع تقلید، علما، شخصیت‌های مذهبی و سیاسی این اقدام را محکوم کرده و خواستار واکنش مجامع بین‌المللی شدند.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی اقدام دولت سعودی در اعدام کردن تعدادی از مسلمانان عربستان را محکوم کرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: با کمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم رژیم سفاک حاکم بر حجاز جنایت بسیار وحشتناکی را انجام داد که در تاریخ سیاه این حکومت ظالم سابقه ندارد؛ شهادت جمعی از جوانان بی‌گناه و مظلوم  به دست سفاکان عربستان اگرچه برای آن شهیدان فوز و سعادت و افتخار است، اما برای جوامع بین المللی و جمعیت‌های دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت می‌باشد. چرا دولت‌های اسلامی در این حادثه وحشیانه سکوت اختیار کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت نمی‌دهند؟

در ادامه این پیام آمده است: وظیفه ما این است در هرجای جهان که به انسان‌های بیگناه ستم وارد می‌شود اظهار تأثر و تأسف نماییم و ظالمین را محکوم نماییم ولی الان مشاهده می‌شود که مسلمانان و دولت‌های اسلامی و سایر ملل جهان آنطور که باید این جنایات را محکوم نمی‌کنند و وظیفه انسانی خود را فراموش نموده‌اند و بلکه با سکوت خود دست این خونخواران را باز نگه داشته که به ظلم و ستم خود ادامه دهند.

اینجانب با تسلیت و تبریک به خانواده‌های معظم شهدا، از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان مسئلت دارم. ان شاء الله شهدای آنان با شهیدان بدر و احد محشور شوند. پایان ستم ظالمین را از درگاه ذات لایزال الهی خواهانم.

سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایات آل‌سعود ذلت‌بار است

آیت‌الله حسین نوری همدانی هم امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تاکید بر اینکه رژیم قبیله‌ای آل سعود به شیوه عصر جاهلیت به حکومت رسیده و بدتر از آن مشغول حکمرانی است اظهار کرد: جنایت اخیر این رژیم در به شهادت رساندن عده‌ای از علما و جوانان وحشیانه و دردناک بود و بدتر از آن سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌های بی خاصیت بین‌المللی نوعی ذلت است.

وی با تاکید بر اینکه این سکوت مجامع بین‌المللی موجب ایجاد حاشیه امن برای این خاندان دست نشانده صهیونیست شده است تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی با فروش اسلحه آتش جنگ را توسط این خاندان جاهل در منطقه شعله ور کرده و صدها زن و کودک را در یمن می‌کشند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: سعودی و اربابان آن بدانند که با این کشتار نه تنها دوام نخواهند داشت بلکه زمینه سقوط خود را فراهم خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود جنایات این خاندان نامشروع و آدم کش، خصوصاً کشتار اخیر را محکوم کردند.

انتقاد آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی از سکوت محافل بین‌المللی در برابر جنایات اخیر عربستان

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، اعدام 37 نفر از مسلمانان و شیعیان در عربستان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این اقدام بی رحمانه بدون هیچ محاکمه و دلیل خاصی تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم منحوس و ضد بشری آل سعود است.

وی با اشاره به سوابق جنایات آل سعود و مبانی وهابیت در خصوص کشتار انسان‌ها تصریح کرد: این ظالمان برایشان شیعه و غیرشیعه تفاوتی نمی‌کند و به دلیل زیارت قبور بزرگان و قربانی کردن برای خداوند برای حل مشکلات و امثال آن، انسان‌ها را مستحق کشتن و محکوم به قتل می‌دانند.

این مرجع تقلید با تاکید بر جنبه‌های سیاسی و مذهبی قتل در عربستان اظهار کرد: این رژیم هرکس را که احتمال داشته باشد مخالفشان باشد به قتل می‌رسانند.

وی سکوت محافل بین‌المللی در برابر این جنایات را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه اگر یک نفر از اینان در ایران بود داد محاکم بین‌المللی در می‌آمد گفت: با این وجود این محاکم در برابر قتل 37 نفر سکوت عجیبی نشان داده‌اند و صدایی از آنان درنمی‌آید.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: عربستان همچون گاوی شیرده برای آمریکایی‌ها است که اگر گاو شیرده با منفعتی لگدی هم بزند نباید کاری کرد و باید حفظش کرد چراکه منفعتش بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بردگان پول‌های کثیف عربستان هستند و با این عنوان چشمان خود را در برابر این جنایت بسته‌اند و حتی توجیه هم می‌کنند، با محکومیت این اقدام عربستان سعودی اذعان کرد: آنها حتی عنوان کرده‌اند و می‌گویند این رژیم تشخیص داد و این افراد مستحق اعدام بوده‌اند.

 

ارسال نظر