جشن‌های دهه کرامت باید الگوی شادی مشروع را به نسل جوان ارائه کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جشن‌ها و ویژه برنامه‌هایی که در دهه کرامت برگزار می‌شود، باید الگوی شادی مشروع و بدون انجام فعل حرام را به نسل جوان منتقل کند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: با توجه به انتساب دهه کرامت به میلاد با سعادت حضرت رضا(ع)، تصدی برنامه‌های این دهه باید با آستان قدس رضوی باشد، اما به‌دلیل واگذاری این مسئولیت به وزارت فرهنگ و ارشاد، قانون را محترم می‌شماریم.

تولیت آستان قدس رضوی نامگذاری روزهای بین میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ولادت حضرت رضا(ع) به‌عنوان دهه کرامت را ابتکاری تحسین برانگیز برشمرد و افزود: این دهه به‌مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نامگذاری شده است، بنابراین آستان قدس رضوی باید در اجرای برنامه‌ها حضوری فعالی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در حد توان برای پیشبرد برنامه‌های دهه کرامت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی همکاری خواهد کرد.

مروی با تأکید بر ضرورت انتقال شادی و نشاط مشروع به جامعه در اعیاد و مناسبت‌های دینی تأکید و بیان کرد: در جشن‌های دهه کرامت باید این تلقی که جشن و شادی حتما باید با انجام فعل حرام همراه باشد، اصلاح و الگویی از نشاط و شادی مشروع به‌جامعه منتقل شود.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: ائمه اطهار(ع) در احادیث مختلف به مردم توصیه فرموده‌اند که در شادی ما شادی کنید و در عزای ما عزاداری کنید، بنابراین همه ما باید در جهت تحقق این فرمایش ائمه(ع) اهتمام بورزیم.

وی اظهار کرد: با کمی ابتکار عمل و ذوق می‌توان شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کرد که در عین ایجاد شادی و نشاط، هیچ شبهه فعل حرامی در فعالیت‌ها وجود نداشته باشد.

مروی بر لزوم معرفت‌افزایی در مناسبت‌های دینی نیز تأکید و عنوان کرد: در کنار برگزاری جشن‌ها و ارائه الگوی شادی مشروع به‌جامعه باید در جهت تقویت بنیه دینی مردم و ترویج معارف اهل بیت(ع) به جامعه تلاش کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از صوت دلنشین قاریان، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) که در ماه مبارک رمضان موجبات رضایت زائران و مجاوران را رقم زدند، گفت: مسؤولان فرهنگی و تبلیغی آستان قدس رضوی در دهه کرامت همچون مناسبت‌های گذشته در جهت تعمیق مبانی دینی و آشنایی روح و جان مردم با آموزه‌های اسلامی گام برداشته و در این مسیر تلاش کند.

 

ارسال نظر