تدارک گسترده شبکه قرآن برای جشن‌ دهه‌های کرامت و ولایت/ برگزاری جشنواره غدیر

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از تولد و پخش 14 ویژه‌برنامه برای ایام تابستان و دهه‌های کرامت و ولایت خبر داد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری برنامه‌های تابستانی شبکه قرآن و معارف سیما باحضور حجت‌الاسلام عرفاتی مدیر این شبکه برگزار شد.

در این نشست از عرفاتی با اشاره به طرح جامع قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۲ بزرگترین برنامه ما در ایام تابستان است و در این راستا با نهادهای قرآنی دیگر همگام هستیم، البته دیگر شبکه‌های سیما، شبکه‌های رادیویی و شبکه‌های استانی هم در طرح ۱۴۵۳ همراه شبکه قرآن و معارف سیما خواهند بود.

پوشش فعالیت‌های تبلیغی طلاب در اردوهای جهادی

وی با اشاره به طراحی چهارده عنوان برنامه ذیل طرح ۱۴۵۳ گفت: یکی از برنامه‌های ما در تابستان پوشش فعالیت‌های تبلیغی طلاب است که در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند شبکه قرآن در واقع پیوست رسانه‌ای این فعالیت‌های تبلیغی است و آنها را انعکاس می‌دهد.

مدیر شبکه قرآن و معراف سیما با‌اشاره به پوشش جشن‌های دهه کرامت و دهه ولایت گفت: امسال و در فصل تابستان جشن‌های گسترده‌ای در دهه کرامت و با محوریت حرم امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه (س) و دیگر اماکن مقدس کشور برگزار خواهد شد. همچنین ویژه برنامه‌های عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه ولایت توسط شبکه قرآن پوشش داده می‌شود.

برگزاری جشنواره غدیر با همت شبکه قرآن و معارف سیما

وی از برگزاری جشنواره غدیر توسط شبکه قرآن خبر داد و گفت: این جشنواره با همت شبکه قرآن و معارف سیما ویژه فعالیت‌های عموم مردم در ایام دهه ولایت است که شامل ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی‌های خیابانی و همایش‌های تبلیغی و ترویجی می‌شود و قصد داریم در فراخوانی این فعالیت‌ها را منعکس کنیم.

تشکیل ستاد انس با قرآن و انعکاس فعالیت‌های تبلیغی طلاب در شبکه قرآن

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از تشکیل ستاد انس با قرآن و انعکاس فعالیت‌های تبلیغی طلاب در این شبکه خبر داد و گفت: در این راستا شبکه قرآن در ایام تابستان به پخش برنامه‌های مختلف قرآنی و معارفی و انعکاس فعالیت‌های تبلیغی طلاب می‌پردازد، همچنین مهمترین برنامه ما در ایام تابستان ویژه‌برنامه ۱۴۵۳ است که هر روز از ساعت ۱۸ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

معرفی برنامه‌های شبکه قرآن در ایام تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام تابستان به شرح زیر از سوی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما اعلام شد

فصل جدید برنامه «روزی بهتر» هرروز از ساعت ۹ صبح با موضوع خانواده، معیشت، سلامت و تربیت

برنامه «یاد خدا» ویژه‌برنامه‌ای گفت‌وگو محور هر روز ساعت ۱۲

برنامه «نوجوانان قرآنی» مخصوص کودکان و نوجوانان با ویژه برنامه‌های عروسکی، انیمیشن از ساعت ۱۷:۱۵

برنامه «ستاره‌ها» ویژه آشنایی با سبک زندگی حافظان قرآن کریم هرروز از ساعت ۱۶

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات تلویزیونی «اسرا» ویژه مسابقات تلاوت قاریان نوجوان و جوان روزهای فرد ساعت ۲۲ تکرار ساعت ۸ صبح روز بعد

برنامه «تلاوت‌های درخواستی» ویژه پخش تلاوت‌های ناب قاریان قرآن جهان اسلام روزهای زوج از ساعت ۲۲

برنامه «مدرسه حفظ» با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت حفظ جز ۳۰ از ساعت ۸ صبح

برنامه «شمسه» هرروز از ساعت ۱۵ با محوریت آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم

برنامه «سفیر» ویژه برنامه‌ای با هدف معرفی نخبگان قرآنی و فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها و با محوریت طرح ۱۴۵۳ هر روز ساعت ۱۹

برنامه «ایستگاه نیایش» با محوریت پاسخگویی به سؤالات جوانان و نوجوانان با موضوع نماز از ۱۵ تیر از ساعت ۲۰:۳۰

تولید و پخش ویژه‌برنامه‌هایی برای دهه ولایت

بنابر این گزارش مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درخصوص برنامه‌های این شبکه برای دهه ولایت گفت: این برنامه‌ها ویژه جشن‌های دهه ولایت و اعیاد قربان تا غدیر است که طی آن برنامه «تمنا» جنگ عصر‌گاهی پنجشنبه‌ها است که از شهرهای مختلف پخش می‌شود. همچنین در انتظار باران دیگر برنامه‌ای است که با همین ترکیب و با رویکرد امام زمان (عج) پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه حاضر غایب از نظر دیگر برنامه ویژه دهه ولایت است هرروز از ساعت ۱۰:۴۵ برروی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

پخش مستند فعالیت‌های تبلیغی طلاب

عرفاتی از پخش برنامه هاتف خبر داد و گفت: این برنامه مستند فعالیت‌های جهادی طلاب است که فعالیت‌های این عزیزان در اردو‌های جهادی را پوشش می‌دهد، همچنین سنگر ولایت عنوان برنامه‌ای است که به معرفی مساجد طراز انقلاب اسلامی و فعالان و خادمان آن می‌پردازد.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما از پخش برنامه «حب‌الحسین» خبر داد و گفت: این برنامه تولیدی است که به همراهی طلاب در اردو‌های جهادی می‌پردازد، همچنین برنامه «شیرازه» ویژه برنامه کتاب‌شناسی غدیر و معرفی کتاب در این حوزه است که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

پوشش کاروان غدیر خم

عرفاتی ادامه داد: مستند «کاروان غدیرخم» ویژه پوشش حرکت پیاده‌روی عموم عاشقان از حرم معصومه حضرت معصومه تا مسجد مقدس جمکران است که این مراسم با حضور علما مراجع و عموم مردم برگزار می‌شود، همچنین «در لوای غدیر» عنوان دیگر برنامه شبکه قرآن است که در ایام دهه ولایت به روی آنتن این شبکه می‌رود.

وی از تولید و پخش برنامه «تلاش مؤمنانه» خبر داد و گفت: این ویژه برنامه درباره شهید خرسندی امام جمعه کازرون تولید شده که در آن محفل بزرگ قرآنی با حضور ۳۰۰ حافظ قرآن برگزار و از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل می‌شود.

عرفاتی از تولید برنامه‌های تابستانی شبکه قرآن با محوریت جزء سی خبر داد و گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مصوبه‌ای موضوع جزء ۳۰ قرآن کریم را به عنوان محور فعالیت‌های قرآنی امسال تعیین کرده و برنامه اصلی همه نهادها تثبیت جزء ۳۰ قرآن است. تصمیم سازمان صدا و سیما هم همراهی با شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که البته ما در این زمینه ارزش افزوده‌هایی هم داریم و برنامه‌های آموزشی، سرگرمی و مسابقه با همین محوریت برگزار می‌کنیم.

برگزاری مسابقه پیامکی به صورت روزانه

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما از برگزاری مسابقه پیامکی روزانه خبر داد و گفت: این مسابقه هرروز چند نوبت از شبکه قرآن و دیگر شبکه‌ها پخش می‌شود و در پایان هر روز به قید قرعه به ۳ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

وی از پخش برنامه «نگاه خورشید» از اول ماه ذیقعده خبر داد و گفت: این برنامه هرروز از ساعت ۱۹ از شبکه قرآن پخش و تا میلاد امام رضا علیه‌السلام ادامه خواهد داشت. این برنامه از حرم امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه (س) خواهد شد. همچنین برنامه «حریم امن» دیگر ویژه برنامه‌ای است که در همین ایام به پوشش مراسم‌ها و جشن‌های اماکن مقدسه سراسر کشور می‌پردازد.

عرفاتی از پخش این ویژه برنامه‌ها برنامه تا پایان تابستان خبر داد و گفت: البته اختتامیه‌ای هم برای طرح تابستانی شبکه قرآن درنظر گرفته‌ایم که این اختتامیه در روز 7 شهریور‌ماه برگزار می‌شود.

وی در پایان از همه نهاد‌ها و فعالان قرآنی دعوت کرد تا با یاری و همفکری‌شان این شبکه را در تولید برنامه‌های فاخر یاری کنند. 

 

ارسال نظر