سفیر ایران با مفتی کل عمان دیدار کرد

حجت الاسلام و المسلمین "محمدرضا نوری شاهرودی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی کل سلطنت این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این دیدار که با حضور سیدعلی موسوی زاده رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل دفتر مفتی کل عمان انجام شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات جهان اسلام بحث و تبادل نظر کردند.
سفیر ایران در این ملاقات با تشریح آخرین مواضع ایران درباره مسایل منطقه ای و بین المللی، به پایداری و مقاومت ملت ایران در برابر منطق زور استکبار پرداخت و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح و ثبات در جهان است و براساس همکاری متقابل وارد روند طولانی مذاکرات هسته ای و سپس توافق برجام شد اما با روی کارآمدن رییس جمهوری جدید در آمریکا و خروج‌شان از توافق هسته ای زمینه برای برهم زدن توافق ایجاد شد.
حجت الاسلام نوری شاهرودی در ادامه این ملاقات، به همکاری مفتی کل عمان در جریان تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شخصیت بارز فقهی و معتدل شیخ احمد الخلیلی اشاره کرد و با ابراز ضرورت نسبت به حضور وی در نشست‌های عالی این مجمع، گفت: امیدوارم صندلی عمان در نشست‌های اندیشمندان جهان اسلام خالی نباشد چرا که جایگاه عمان برای ما حائز اهمیت است.
سفیر ایران با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت در تهران در آینده نزدیک، از مفتی کل عمان و اندیشمندان مطرح این کشور برای حضور در این نشست دعوت کرد.
حجت الاسلام نوری شاهرودی همچنین نامه آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید برای مفتی کل سلطنت عمان را به مفتی عمان تحویل داد.
مفتی کل عمان نیز با اشاره به نقش مهم تقریب میان مذاهب اسلامی، گفت: این موضوع برای ما حائز اهمیت است اما وضعیت جسمی بنده توان تحرک را گرفته ولی اشتیاق داریم که در این نشست‌ها حضور داشته باشیم که خود یا نمایندگانی در این مساله را تعیین خواهم کرد.
وی ضمن قرائت کامل نامه آیت الله سبحانی به وی، و تشکر از نامه نگاری مفتی عمان، تاکید کرد که به زودی پاسخ را ارایه خواهد کرد.

 

ارسال نظر