نگاه گام دوم انقلاب با توجه جدی‌تر به نماز

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سیدعباس صالحی در آیین معارفه مشاور جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، افزود: عوامل متعددی دراین زمینه وجود دارد و باید تلاش خود برای روند خوب در این حوزه را داشته باشیم.

وی گفت: ما در برخی موضوعات در این زمینه نیاز به بازنگری و بازخوانی داریم. باید با نگاه گام دوم انقلاب در این مسیر پیش برویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درعین حال تصریح کرد: باید اقدامات قوی که تاکنون در این حوزه داشته ایم را پیگیری و ادامه دهیم و کارها و اقداماتی که نیاز به بازخوانی دارد را بررسی دوباره کنیم.

صالحی همچنین با اشاره به زیرساخت های صورت گرفته در عرصه نماز، گفت: در ادارات، دستگاه ها، مدارس و … مکان ها و مقرهای لازم برای اقامه نماز ایجاد شده و باید با همین شتاب در این زمینه کاری کرد که نماز خواندن هم افزایش یابد.

پس از توسعه زیرساخت ها در این زمینه باید طوری اقدام کنیم که دل ها، قلب ها و افراد را به سمت زیرساخت ها بکشانیم و ایده های بیشتری را تولید کنیم تا جوانان به سمت مسجد و نماز فراخوانده شوند.

صالحی، گفت: باید به این فکر کرد که چگونه می توان امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در موضوع نماز بسیج کرد و دستگاه های فعال در این حوزه را فعال کرد تا از امکانات و همکاری‌های آنها بهره ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زیرساخت های صورت گرفته در عرصه نماز گفت: در ادارات، دستگاه ها، مدارس و … مکان ها و مقرهای لازم برای اقامه نماز ایجاد شده و باید با همین شتاب در این زمینه کاری کرد که نماز خواندن هم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بعد از توسعه زیرساخت ها در این زمینه باید طوری اقدام کنیم که دل ها، قلب ها و افراد را به سمت زیرساخت ها بکشانیم و ایده های بیشتری را تولید کنیم تا جوانان به سمت مسجد و نماز فراخوانده شوند.

 

باید به این فکر کرد که چگونه می توان امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در موضوع نماز بسیج کرد و دستگاه های فعال در این حوزه را فعال کرد تا از امکانات وهمکاری های آنها بهره ببریم.

تاکیدبر ضرورت تولید و نشر شعر و سرود با موضوع نماز

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت افزایش تولید و نشر شعر و سرود با موضوع نماز تاکید کرد. گفت: حق نماز را در کشور باید به خوبی ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» تاکید کرد: مسئولان در محاسبات کاری خود باید صادق باشند.

وی ادامه داد: کودکان و بچه های مدرسه در برابر مشکلات آسیب پذیرتر هستند و باید به آنها توجه بیشتری شود. حق نماز را در کشور باید به خوبی ادا کنیم.

این استاد اخلاق افزود: باید بودجه نماز مشخص شود. دست اندرکاران از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نماز تمام تلاش خود را داشته باشند.

 

ارسال نظر