برنامه‌های حرم امام رضا(ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حرم امام رضا(ع) را تشریح کرد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی گفت: ویژه برنامه شب تاسوعا یک‌شنبه ۱۷ شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع این ویژه‌ برنامه با قرائت زیارت‌های امین الله همراه خواهد بود، افزود: حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در ویژه برنامه شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) به ایراد سخنرانی می‎پردازد و در ادامه مداحان به روضه‌خوانی و مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی بجستانی و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی امیرعارف را از برنامه‌های بعد از اذان صبح روز تاسوعا تا ساعت ۶ عنوان کرد.

وی در توضیح بخش دوم برنامه‌های عزاداری روز تاسوعا اظهار کرد: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری از ساعت ۹ صبح با مرثیه‌سرایی امیر عارف، محمد گلابگیر و اسماعیلی آغاز می‌شود و در این مراسم آیت الله محسن کازرونی به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم شب عاشورا

به گفته شریعتی‌نژاد ویژه برنامه شب عاشورا حسینی نیز دو‌شنبه ۱۸ شهریورماه پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ع) میزبان عزاداران حسینی است و در این برنامه محمد باقر فرزانه به ایراد سخنرانی و امیرعارف به روضه‌‌خوانی و مرثیه‌ سرایی می‌پردازند.

خطبه‌خوانی شب عاشورا

وی ابراز کرد: در شب عاشورای حسینی چون سال‌های گذشته مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی با حضور خادمان، مسئولان استانی، مدیران آستان قدس، مسئولان کشور و تولیت آستان قدس رضوی در صحن انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد که پس از قرائت خطبه توسط حجت الاسلام اسلامی‌فر، آقایان علی ملائکه و رضا قانع، به مدیحه‌سرایی می‎پردازند.

شریعتی‌نژاد اظهار کرد: در شب عاشورای حسینی با تأسی به سیره حضرت سیدالشهدا(ع)، ساعت ۲۲:۳۰ مراسم قرآن‌خوانی با حضور قاریان کشوری برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌های روز عاشورا عنوان کرد: این مراسم بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین الله و عاشورا برگزار و در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز عاشورا نیز با مدیحه‌سرایی مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در این مراسم نیز آیت الله سیداحمد علم الهدی به سخنرانی و مقتل خوانی می‎پردازد.

قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل با صد سلام پس از نماز ظهر و عصر از دیگر برنامه‎های عزاداری روز عاشورا در حرم مطهر رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: در شام غریبان سید الشهدا(ع) طبق سنت هرساله ویژه برنامه شام غریبان با حضور خدام از چهارراه شهدا آغاز و پس از طی مسیر و تشرف به حرم امام رضا(ع) مراسم عزاداری باشکوهی در صحن انقلاب اسلامی اقامه می‌‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر