دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: مسلمانان می توانند به قدرت اول جهان تبدیل شوند

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی روز شنبه گفت: مسلمانان می توانند با وحدت و استفاده از امکانات گسترده خود غرب تبدیل به قدرت نخست جهان شوند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه ترکیه به عنوان یک کشور تاثیر گذار و مهم در جهان اسلام است گفت: برپایی این کنگره در ترکیه با حضور شخصیهای برجسته از جهان اسلام می تواند گامی در وحدت جهان اسلام باشد.

وی نقش اصلی کنفرانس را برداشتن یک گام جلو در راستای وحدت جهان اسلام خواند و گفت: وحدت جهان اسلام امروز یک ضرورت است.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه جهان اسلام می تواند با وحدت در بین خود گام مهم در توسعه و پیشرفت بردارند گفت: وحدت کشورهای اسلامی به معنای وحدت سیاسی و یا از میان برداشته شدن مرزهای جغرافیایی نیست و کشورهای اسلامی می توانند با طرحهای عملی در زمینه های فرهنگی، علمی، اقتصادی، نظامی به قدرت اول در جهان تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی از امکانات گسترده انسانی و اقتصادی برخوردار هستند گفت: با لحاظ این مساله با وحدت کشورهای اسلامی امکان تبدیل آنان به قدرت برتر جهان موجود خواهد بود.

در این نشست که به همت مرکز تحقیقات وحدت اسلامی ترکیه وابسته به حزب سعادت برگزار شده است بیش از هفتاد میهمان خارجی از 20 کشور جهان شرکت دارند.

در این نشست پنج نشست تخصصی با سرفصلهای "قدس مهمترین و اساسی ترین مساله جهان اسلام است" ، " وحدت اسلامی: تنها راه و چاره مسلمانان برای آینده" ، " تاثیرات مساله فلسطین بر جهان اسلام و مسوولیتهای امت اسلامی" ، وضعیت و مسایل جهان اسلام، مشکلات و راه حلها" ، " در ارتباط با طرح خاورمیانه بزرگ- قرارداد قرت، اهداف و پشتیبانان آن"، " شرایط تحقق طرح وحدت اسلامی" با شرکت میهمانان خارجی و اندیشمندان ترک برگزار می شود.

در این کنگره میهمانانی از کشورهای ایران، آلمان، آلبانی، اردن، آذربایجان، رومانی، مالزی، مقدونیه، لبنان، کشمیر، هندوستان، آفریقای جنوبی، مراکش، بلغارستان، بنگلادش حضور دارند.

 

ارسال نظر