سکوت در برابر شهادت سردار سلیمانی حرام است

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی و همرزمان ایشان سکوت در برابر دشمنان اسلام و ایران گناه و حرام است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه‌شنبه در دیدار ائمه جمعه استان قم و اساتید مدرسه مصلای قم اظهار داشت: فریاد امام راحل (ره) در سال ۴۱ موجب بیداری مردم شد و تداوم آن نیز موجب هوشیاری و بصیرت افزایی مردم و پیروزی انقلاب شد.

وی با تأکید بر اینکه تبیین مسائل و اتفاقات کشور و انقلاب می‌تواند درس بسیار خوبی برای ائمه جمعه باشد، افزود: نماز جمعه نهاد مردمی و انقلابی است که این بعد آن باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

این استاد سطوح عالی حوزه حضور ائمه جمعه در بین مردم را موجب رفع بسیاری از مشکلات دانست و تصریح کرد: حضور ائمه جمعه میان مردم همچنین می‌تواند آنها را جذب دین و انقلاب کند.

وی قیام امام خمینی (ره) را باعث بیدار کردن مردم نسبت به حوادث دانست و افزود: مهمترین وظیفه ائمه جمعه بیدار کردن مردم نسبت به حوادث روز است.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی و همرزمان ایشان سکوت در برابر دشمنان اسلام و ایران گناه است.

وی ادامه داد: فریاد بیدارگری امروز در مورد شهادت سردار سلیمانی اتفاق افتاد که این فریاد بیدارگری توسط امام خمینی (ره) ایجاد شده و باید ادامه یابد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام برای اداره کشور شخصیت‌هایی را مشخص کرده است، افزود: یکی از شخصیت‌هایی که اسلام برای اداره کشور مشخص کرده، رهبر است که حجت خدا می‌باشد و بر اساس اعتقادت شیعه، زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کفر و طاغوت همیشه در مقابل اسلام بوده است، تصریح کرد: افراد بی بصیرت باید مراقب باشند که گرفتار توطئه‌های کفر نشوند و به نفع آنها اقدامی انجام ندهند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: فهمیدن و تبیین افکار امام راحل (ره) برای رسیدن به بصیرت ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باید از تجربیات امام خمینی (ره) در جهت اعتلای کشور و خدمت رسانی به مردم بهره برد.

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات مردم، افزود: مردم کشور حق زیادی نسبت به انقلاب و نظام دارند بنابراین باید قدردان آنها بود.

 

ارسال نظر