مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات:

مجالس مذهبی نباید محل اختلاف‌افکنی باشد

مجالس مذهبی نباید محل اختلاف‌افکنی باشد

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مجالس مذهبی در ایران اسلامی نباید محل اختلاف‌افکنی باشد.

به گزارش خبرگزاری عاشورا، رضا معممی مقدم اظهار داشت: ما بر اساس نگاه رییس جدید سازمان تبلیغات اسلامی، مامور به تبیین و نهادینه سازی عقلانیت انقلابی بر مبنای آموزه های دینی برای جامعه هدف هستیم. امروز جامعه ای موفق است که مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری محاسبه، فکر و عمل کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان افزود: تلاش برای بسط و گسترش عقلانیت دینی از اولویت‌های امروز جامعه است که مناسب تریبون مقدس هیئات مذهبی است. اگر نظام محاسباتی ما مبتنی بر اندیشه های امام(ره) و رهبری باشد خودباوری و امید به آینده روشن در جامعه تقویت خواهد شد.

وی از ویژگی‌های بیدارگر، امیدآفرین، وحدت‌بخش، فعالیت در چارچوب شرع مقدس و مقوم انقلاب اسلامی بودن به‌عنوان پنج شاخصه مهم هیات تراز اسلامی یاد و بیان‌کرد: هیئت مذهبی در گام نخست فعالیت خود در مناسبت‌های مذهبی در صورتی موفق است که در پایان مراسم خود اطمینان حاصل کند که فعالیتش برای جامعه هدف امیدآفرین بوده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در جامعه امروزی دارای دوگانگی و ضدیت هستیم، افزود: در خارج از مرزهای ایران اسلامی، دشمن از ظرفیت شبکه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای خود اقدام به ایران‌هراسی کرده و گفتمان ایران‌هراسی در منطقه تا جایی پیش رفته که کشورهای منطقه مثل عربستان از پول نفت به دشمن کمک می‌کند تا به اهداف شوم خود دست یابد.

معممی‌مقدم گفت: دشمن در جایی دیگر و به روش متفاوت‌تر، بذر نومیدی را در جامعه اسلامی می‌کارد، اما مقام معظم رهبری با رهنمودهای مدبرانه خود، امید این را می‌دهند که درخت تنومند انقلاب اسلامی روز به روز شکوفاتر خواهد شد، از این رو باید نظام محاسبات خود را بر اساس نظام محاسبات دینی و عقلانی معظم‌له تنظیم کنیم.

وی به نقش سازنده مردم در برهه‌های مختلف زمان و تحکیم پایه‌های نظام مقدس و پایداری انقلاب اسلامی اشاره و تاکیدکرد: مردم با تعظیم شعائر مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، باید تقویت ولایت را مدنظر قرار دهند چراکه رمز موفقیت ملت ایران اسلامی در حمایت از ولایت فقیه است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر ادیان و مذاهب و با بیان اینکه وحدت‌بخش بودن مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی دیگر از مولفه‌های یک هیئت تراز اسلامی است، تاکید کرد: مجالس مذهبی در ایران اسلامی نباید محل اختلاف‌افکنی باشد.

معممی‌مقدم با تاکید بر این‌که مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) باید عزادران را عامل به اجرای احکام شرع و متخلق به اخلاق کند، گفت: حضور در مراسم عزاداری ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) باید به ما کمک کند تا سیره رفتار ائمه اطهار(ع) و رفتار حسینی و فرزندان و اصحاب حضرت را در زندگی نهادینه کنیم.

 

ارسال نظر