سوال یک منبری از مولوی عبدالحمید: جریان پنجره موجود در گنبد خضراء چیست؟

حجت‌الاسلام محمد دغانلو سخنران مذهبی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید اظهار داشت: برای روشن شدن جریان از ایشان سوال می‌کنم: جریان پنجره موجود در گنبد خضراء پیامبر(ص) چیست؟

به گزارش عاشورا به نقل از  خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد دغانلو سخنران مذهبی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید مبنی بر رد عقاید شیعه و بی‌مبنا بودن توسل و شفا اظهار داشت: برای روشن شدن جریان، از ایشان سوال می‌کنم، جریان پنجره موجود در گنبد خضراء پیامبر (ص) چیست؟

وی ادامه داد: در کتاب سنن دارمی و کتاب وفاء الوفاء للسمهودی این جریان تاریخی نقل شده است که در مدینه خشکسال شد و مردم در بیت پیامبر (ص) نشستند و از همسر ایشان جناب عایشه راهکار خواستند. ایشان دستور داد: در حجره‌ای که قبر پیامبر (ص) است بروید و سقف را باز کنید؛ به طوری که بین قبر پیامبر (ص) و آسمان حائلی نباشد. روای می‌گوید اهل مدینه این کار را کردند و به واسطه توسل به قبر پیامبر (ص) به قدری در مدینه باران بارید که تمام زراعت‌ها سیراب شد و شترها فربه شدند.

دغانلو تصریح کرد: در کتب روایی اهل سنت، به کرات توسل به قبر پیامبر (ص)، توسل به پیراهن ایشان، توسل به موی حضرت، توسل به عبای ایشان و ... مطرح شده است که نشان می‌دهد، توسل از ارکان اصلی دین اسلام است.

فیلم پاسخ کامل حجت‌الاسلام دغانلو را اینجا بببنید:

 

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر