خدمت 26 هزار نیروی امدادی و پزشکی در اربعین 97/ اعزام 900 آمبولانس و 10 بالگرد

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به حضور ۱۷ هزار نیروی فوریت‌های پزشکی و 9 هزار نیروی درمانی و اعزام 900 دستگاه آمبولانس و 10 فروند بالگرد از آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران حسینی خبر داد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی در ادامه ایجاد هماهنگی درون و برون بخشی برای مدیریت امدادهای سلامت، ارتقاء شناخت جامعه از جنبه‌های سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، ارائه خدمات فوریت های پزشکی، کاهش بیماری ها یا مرگ و میر را از اهداف مهم و اصلی اعزام این کاروان عنوان کرد و افزود: امسال افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را در برخی منابع‌مان ایجاد کرده ایم و در عین حال خون و فرآورده‌های خونی لازم نیز با همکاری سازمان انتقال خون به موقع تدارک، ذخیره و اعزام شده که در مرزها برای آن ایام دپو می‌شوند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به حضور ۱۷ هزار نیروی فوریت‌های پزشکی و 9 هزار نیروی درمانی و اعزام 900 دستگاه آمبولانس و 10 فروند بالگرد از آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران حسینی خبر داد و گفت: امسال مانند سال‌های قبل کاروان ویژه بهداشت و درمان برای خدمت‌رسانی به زائران در مرزهای شرقی و غربی داخل کشور، برون مرزی و بخشی از کشور عراق اعزام می‌شود.

وی با اشاره به استقرار درمانگاه های سیار در مرزها و افزایش بیمارستان های ثابت در نزدیکی مرزها تصریح کرد: در مرزها هم بیمارستان سیار و جنرال با کمک و همراهی عزیزان سپاه و ارتش و هم بیمارستان ویژه CBRNE را ایجاد کردیم تا آمادگی لازم در برابر حملات احتمالی تروریستی را داشته باشیم. ظرفیت های ثابت بیمارستان های مرزی و فعالیت بخش‌هایی چون ICU و CCU را افزایش دادیم.

کولیوند از تفاهمی که با وزارت بهداشت کشور عراق منعقد شده، خبر داد و گفت: متخصصان عزیز کشور ما نه تنها در داخل کشور در محورهای مواصلاتی و مرزها و در کشور عراق در قالب یک کارگروه مشترک ارائه خدمت می کنند و با نظارت و کنترل کامل بر موکب ها و مسیرها سعی دارند تا امسال مشکل و بیماری خاصی ایجاد نشود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور اطمینان خاطر داد ‌که دارو و تجهیزات پزشکی به اندازه کافی تدارک دیده شده که بخشی از این دارو و تجهیزات به کشور عراق اعزام شده و بخشی از آنها هم در نقاط مهم و لازم انبار شده‌اند.

وی اذعان داشت: در عین حال پزشکان متخصص و تمامی نیروها نیز به صورت داوطلبانه و بی‌هیچ چشم‌داشتی علاوه بر خدمات تخصصی و فوق تخصصی به زائران حسینی، به مردم عراق هم با کمال میل و رایگان خدمت‌رسانی می کنند.

وی با بیان این که امسال ما همه موکب‌داران را از نظر مسائل سلامتی و رعایت بهداشت و پیشگیری‌های لازم آموزش داده‌ایم اظهار داشت: نظارت بر تهیه، پخت و توزیع غذا توسط متخصصین بهداشت با دقت و شدت بیشتری انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با این اقدامات خدمات‌مان را ارتقاء دهیم.

دکتر کولیوند در پایان با آرزوی سلامتی برای همکاران خود که در این مسیر دل به این راه معنوی سپردند، گفت: در طول کلیه محورهای مواصلاتی مرزهای شرقی و غربی به فاصله هر ۴۰ کیلومتر عوامل اورژانس و آمبولانس حضور دارند، اما از مرز شرقی اصلی مسافت میان آمبولانس‌ها کمتر می‌شود.

 

ارسال نظر