نتیجه آنچه در کربلا اتفاق افتاد در اربعین ظاهر شد / اربعین کمال نهضت اباعبدالله است

حسین ابراهیمی گفت‌: ان‌شاءالله عدالتی که در کربلا مدنظر امام حسین بود، در کشور ما هم به طور کامل جاری و ساری شود تا مردم ایران زیر چتر نظام اسلامی با آرامش و آسودگی خیال به زندگی خود ادامه دهند.

به گزارش حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: کلمه اربعین در احادیث بسیار متوجه قرار گرفته است، یعنی بیشتر این حدیث‌ها نشان از این دارد که اربعین نقطه کمال هر پدیده‌ای است. انسان نیز زمانی که به لحاظ تعقل به کمال می‌رسد ۴۰ سالگی را تجربه می‌کند و می‌تواند به خوبی سره را از ناسره تشخیص بدهد. اگر کار خوبی به مدت ۴۰ روز تکرار شود،‌ آن کار ملکه ذهن افراد شده و به طور دائم انجام خواهد گرفت و یا دعاهایی که تا اربعین ادامه پیدا می‌کند، به مستجاب شدن نزدیک می‌شود. همچنین خود واژه اربعین به این دلیل ارزشمند است‌ که کسی‌ که ۴۰ حدیث حفظ کند در قیامت مورد عنایت ویژه پروردگار قرار خواهد گرفت‌. 

این چهره حوزوی در ادامه گفت: اینها نشانه‌ای از ارزش بالا و فاخر اربعین در دین اسلام است و به همین دلیل در سده‌های اخیر «اربعین» هیچ خدشه‌ای برنداشته و همچنان محترم قلمداد می‌شود.

او تصریح کرد: درباره رابطه این روز با قیام امام حسین (ع) باید گفت،‌ اربعین کمال نهضت اباعبدالله است. یعنی آنچه در کربلا اتفاق افتاد،‌ نتیجه‌اش در اربعین ظاهر شد. به این معنی که بنی‌امیه رسوا شده و حتی به اشتباه بزرگی که مرتکب شده بودند، به ظاهر اعتراف و اظهار ندامت کردند که این پیروزی در روز اربعین به برکت فرمایشات حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بود که این دو بزرگوار مردم را به آنچه روی داده بود، مطلع کردند.

این چهره افزود: اربعین همچنین بلوغ عاشوراست. یعنی بنا به نقلی در سال اول و به روایتی در سال دوم اهل بیت در این روز به کربلا رسیدند و اولین زیارت‌نامه امام حسین (ع) خوانده شد.  از آن روز به بعد بیشتر از ۱۳۰۰ سال است که زیارت‌نامه امام حسین (ع) چراغ راه شیعیان است و ان‌شاءالله از این پس هم خواهد بود.

حسین ابراهیمی در پایان گفت: ان‌شاءالله عدالتی که در کربلا مدنظر امام حسین بود، در کشور ما هم به طور کامل جاری و ساری شود تا مردم ایران زیر چتر نظام اسلامی با آرامش و آسودی خیال به زندگی خود ادامه دهند.

 

ارسال نظر