مشاور مدرسه علمیه نرجسیه(سلام الله علیها) رودان گفت: ولایت‌مداری و اطاعت از اولیای الهی مقدمه بندگی و عبودیت است.

به گزارش تیتر عاشورا دبه نقل ازشبکه اطلاع رسانی هرمز؛ طاهره کریمی زادهمشاور مدرسه علمیه نرجسیه رودان اظهار کرد: خانه مهم‌ترین پایگاه آموزش و نهادینه کردن فرهنگ احترام و ولایت پذیری درون فرزندان و اعضای خانواده است.

وی با بیان اینکه یکی از آثار ولایت مداری در زندگی فردی بالا رفتن سطح اعمال صالح و نیک است، افزود: از دیدگاه دین اسلام احترام به پدر و مادر یکی از ارکان مهم ولایت مداری است.
 
استاد حوزه با اشاره به اینکه نتیجه حفظ جایگاه خانواده در خانه بویژه پدر و مادر نهادینه شدن فرهنگ ولایت مداری در اعضای خانواده است تصریح کرد: رفتار والدین مهم ترین عاملی است که می تواند فرهنگ ولایت پذیری را در خانواده و پس از آن در جامعه نهادینه کند.
 
وی با تاکید بر اینکه در مکتب اسلامی، مرد، حکم ولّی را بر خانواده دارد و اطاعت از آن واجب است مگر این که امر به منافی با فرمان خداوند باشد، افزود: احترام به پدر و مادر واجب است بنابرین چنانچه فرزندان در خانواده ولایت پدر و مادر را نپذیرند در بیرون نمی توانند ولایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بپذیرند.
 
مشاور مدرسه علمیه نرجسیه رودان با بیان اینکه ولایت مداری موجب برقراری نظم در جامعه می شود، بیان کرد: اگر حرمت پدر از بین برود به سختی می توان فرزندان را دین دار و ولایت مدار تربیت کرد.
 
خانم کریمی زاده ضمن تاکید بر روایت رسول خدا(صل الله و اله و سلم) مبنی بر اینکه پدر و مادر شما بهشت و جهنم شما هستند، خاطر نشان کرد: پدر و مادر تاثیر بسزایی در حق پذیری فرزندان دارند بنابرین باید با محبت، فرزندانشان را با مفهوم ولایت خدا و اهل بیت(علیهم السلام) آشنا کنند.

 

 

 

ارسال نظر