نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اکنون میزان زکات واجب استان عدد قابل‌توجهی است اما اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی چشم‌انداز پیش رو این مبلغ را افزایش دهیم و مدیریتی را بر منابع اعمال کنیم، می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

به گزارش تیتر عاشورا: حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در نشست شورای زکات استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی جامعه ما، زکات است که متأسفانه به فراموشی سپرده شده است و یا کمتر از آن بهره برده‌ایم.

وی با بیان این که در قرآن کریم در آیات مختلفی بر پرداخت زکات اشاره و تأکید شده است، عنوان کرد: همان قدر که نماز در جنبه توحیدی وجود انسان اثربخش است و جلوه و نمای اصلی وجود معنوی انسان بشمار می‌رود، زکات نیز جنبه حضور اجتماعی یک مومن را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تأکید بر اهمیت تجلیل از زکات دهندگان در جامعه به منظور تشویق جامعه به سوی پرداخت زکات، اطلاع‌رسانی در این زمینه و آموزش صحیح بخصوص بر بستر فضای مجازی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مبلغان و ائمه جمعه و جماعات در این زمینه می‌توانند نقش جدی ایفا کرده و با اطلاعات درستی که در قالب آموزش‌های دوره‌ای بدست می‌آورند، مروج اثرگذاری در این زمینه باشند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، صرف مبالغ زکات برای اشتغال آفرینی، ساخت مسجد، ساخت درمانگاه، ساخت پل و … را ضروری دانست و بیان داشت: میزان زکات واجب استان عدد قابل‌توجهی است و اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی، این مبلغ را افزایش دهیم و مدیریتی را بر منابع آن اعمال کنیم، می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم که منشأ خدمات بزرگ‌تری برای مردم نیز باشد.

وی همچنین گفت: اگر برادران اهل سنت ما درصدی از زکات واجب خود را بجای پرداخت مستقیم به فقرا و مدار دینی، برای امور منافع عمومی اختصاص دهند و یا بخشی از آن را به کمیته امداد امام (ره) پرداخت کنند، کارهای بزرگ و منسجم‌تری می‌توان تدارک دید.


 

ارسال نظر